فصلنامه پژوهش های ارتباطی

فصلنامه «پژوهش‌های ارتباطی» با صاحب امتیازی سازمان صد‌او‌سیما و زیر نظر مرکز پژوهش‌و‌ سنجش افکار این سازمان، از سال ‌۱۳۷۲ با هدف انعکاس فعالیت‌های پژوهشی سازمان در حوزه ارتباطات و رسانه‌ها، بویژه رادیو و تلویزیون شروع به انتشار کرد. این فصلنامه که از سال ۱۳۸۶  از درجه علمی ـ پژوهشی برخوردار شده فرصتی را برای پژوهشگران، کارشناسان و اندیشمندان حوزه رسانه فراهم آورده است تا فعالیت‌های علمی خود را در این حوزه به نمایش بگذارند. این فصلنامه با داوری بسته و دسترسی آزاد و آسان، آخرین یافته‌های پژوهشی را در یک مجموعه تخصصی و علمی ـ پژوهشی در حوزه ارتباطات و رسانه به منظور بازتاب فعالیت علمی علاقمندان در دو نسخه چاپی و آنلاین در اختیار آنان قرار می‌دهد.

فصلنامه «پژوهش‌های ارتباطی» دارای رتبه علمی – پژوهشی و وابسته به سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.

این فصلنامه، به زبان فارسی و به همراه چکیده‌های انگلیسی منتشر می‌شود و مقالات تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه‌ها، بویژه رادیو و تلویزیون و همسو با اهداف فصلنامه را که با در نظر گرفتن ابعاد آموزشی و پژوهشی تألیف شده‌ باشند، می‌پذیرد.‌ مقاله‌های کاربردی با محتوای علمی – پژوهشی که به‌ منظور رفع مشکلات رسانه و سازمان به رشته تحریر در آمده باشند، در اولویت قرار می‌گیرند.

دسترسی آزاد

به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است.

حق انتشار 

این نشریه تحت قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons: CC BY 4.0 می باشد.

نویسنده ای که قصد انتشار مقاله در این نشریه را دارند به شرایط زیر پایبند هستند

الف. حق نشر برای نویسنده می باشد و نویسنده تحت مجوز  Creative Commons Attribution License به مجله این امکان را می دهد که مقاله چاپ شده را با دیگران به اشتراک گذاشته منوط به اینکه حقوق مؤلف اثر حفظ شود  و  به انتشار اولیه مقاله در این مجله اشاره بشود. 

ب. نویسنده ها قادر به ورود و جدا از ترتیبات قراردادی اضافی برای توزیع غیر انحصاری از نسخه منتشر شده این مجله از کار (به عنوان مثال، آن را به یک مخزن نهادی و یا انتشار آن در یک کتاب)، با اذعان به انتشارش به این مجله است.

پ. نویسنده مجاز و تشویق به ارسال کار خود به صورت آنلاین می باشد (به عنوان مثال، در مخازن سازمانی و یا در وب سایت خود) حتی قبل و در طول فرآیند ارسال، به شرط آنکه  به مبادلات تولیدی منجر شود، و همچنین استناد به آثار منتشر شده رعایت شده باشد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.