فصلنامه روان شناسی تربیتی
دوره و شماره: دوره 16، شماره 56، تابستان 1399
1. طراحی و اعتبار یابی الگوی آموزشی کارورزی بر اساس نظریه استاد شاگردی شناختی برای اجرای درس کارورزی در دانشگاه فرهنگیان
صفحه 1-30
حجت الله الماسی؛ اسماعیل زارعی زوارکی؛ علی دلاور؛ محمد رضا نیلی احمد آبادی
2. ارزیابی مدل نقش مهارت حل مسأله اجتماعی و سرمایه روانشناختی برفرسودگی تحصیلی با میانجیگری وجدان تحصیلی و کمکطلبی تحصیلی
صفحه 31-56
شهاب فطین؛ سیمین حسینیان؛ علی اصغر اصغر نژاد فرید؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی
3. اثربخشی برنامه توانبخشی هیجانی با رویکرد شناخت اجتماعی، بر کارکردهای عاطفی هیجانی دانش آموزان اتیستیک
صفحه 57-74
سعید رضائی
4. تدوین مدل پیش بینی گرایش به تقلب در دانشجویان بر اساس متغیرهای تحصیلی
صفحه 75-96
افشین افضلی؛ سید محمد امین قشمی؛ علی هندی ورکانه
5. پیش بینی موفقیت تحصیلی دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی براساس کارکردهای خانواده و ذهنآگاهی، پذیرش و عمل مادران
صفحه 97-115
مرضیه بلالی؛ قریده دوکانه ای فرد
6. مفهوم اخلاق از دیدگاه نوجوانان ایرانی: یک مطالعۀ پدیدارشناسی
صفحه 117-130
مرضیه ساویز؛ الهه حجازی؛ غلامعلی افروز؛ کیوان صالحی
7. اثربخشی آموزش هوش اخلاقی بر اخلاق تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم مدارس دولتی
صفحه 131-156
سحر حیات بخش؛ غلامحسین انتصار فومنی؛ مسعود حجازی
8. رابطه سبک دلبستگی با مؤلفه های احساس ذهنی بهزیستی و خلاقیت هیجانی در دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان
صفحه 157-180
ابوالقاسم یعقوبی؛ مسیب یارمحمدی واصل؛ شمسی شمشیری
9. پیش بینی پیشرفت تحصیلی براساس هوش معنوی، امید و مسئولیتپذیری در دانشآموزان دختر پایه سوم متوسطه
صفحه 181-196
مدینه رحمانی دریاسری؛ سونیا یاوری نیا؛ فیروزه سپهریان آذر
10. تجربه زیسته دانشآموزان از پدیده بیانگیزگی تحصیلی: یک مطالعه پدیدارشناختی
صفحه 197-234
فاطمه رشیدی پور؛ امید شکری؛ جلیل فتح آبادی؛ حسین پورشهریار
11. تحلیل رابطه سرمایههای روان شناختی- اجتماعی با تمایل جوانان به خردهفرهنگ گروههای خارجی
صفحه 235-256
علیرضا حیدرنژاد؛ محمدعلی عامری
12. مقایسه اثربخشی آموزش یادگیری مغزمحور و آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد فراحافظه کودکان مبتلا اختلالات یادگیری خاص
صفحه 257-280
کامران شیوندی؛ فروغ خلیلی
13. تدوین مدل ساختاری سازگاری اجتماعی براساس خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد خانواده با میانجی گری راهبردهای فراشناختی
صفحه 281-305
جمال شیخ احمدی؛ فرزاد زندی؛ مریم اکبری؛ یحیی یار احمدی
14. طراحی محیط یادگیری مبتنی بر نظریه یادگیری تحولی برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه
صفحه 307-337
زهرا وحیدی؛ کامبیز پوشنه؛ علی اکبر خسروی؛ مهشید ایزدی