Leading Futures: Global Perspectives on Educational Leadership

Leading Futures: Global Perspectives on Educational Leadership
by Alma Harris, Michelle S. Jones
English | 2015 | ISBN: 9351502554 | 288 Pages

A first-of-its-kind book on educational leadership with a global perspective

This book offers multiple perspectives on educational leadership from the viewpoint of scholars, policymakers, and practitioners. It considers leadership in context and highlights the importance of cultural influences in shaping and forming leadership practices.

It is primarily concerned with ‘leading futures’ and the challenges faced by leading schools and school systems in an era of fast-paced technological change. It looks at leadership practices across four different levels (system, professional, leader, and learner) and explores the connections therein. The book argues that these four levels are often viewed and described independently, but in reality, they are inherently interconnected and integrally related.

In short, this book takes a multilevel, multicultural, and multi contextual look at contemporary educational–leadership practice. Through this comparative lens, it presents new ideas, knowledge and insights that would be relevant and ultimately useful to educational leaders around the globe.

این کتاب اولین کتاب در نوع خود در زمینه رهبری آموزشی با دیدگاه جهانی است ، این کتاب دیدگاه های متعددی درباره رهبری آموزشی از دیدگاه دانشمندان ، سیاست گذاران و دست اندرکاران ارائه می دهد. این رهبری زمینه را در نظر می گیرد و اهمیت تأثیرات فرهنگی در شکل گیری و شکل گیری شیوه های رهبری را برجسته می کند. این مسئله در درجه اول مربوط به “آینده پیشرو” و چالش هایی است که مدارس پیشرو و سیستم های مدرسه ای در دوره تغییرات سریع تکنولوژیک با آن روبرو هستند. این مقاله به شیوه های رهبری در چهار سطح مختلف (سیستم ، حرفه ای ، رهبر و زبان آموز) نگاه می کند و ارتباطات موجود در آن را بررسی می کند. این کتاب استدلال می کند که این چهار سطح اغلب به طور مستقل مشاهده و توصیف می شوند ، اما در واقعیت ، آنها ذاتاً به هم پیوسته و با یکدیگر مرتبط هستند. به طور خلاصه ، این کتاب نگاهی چند سطحی ، چند فرهنگی و چند زمینه ای به تمرین معارف – رهبری معاصر دارد. از طریق این لنز مقایسه ای ، ایده ها ، دانش و بینش های جدیدی ارائه می دهد که مرتبط و در نهایت برای رهبران آموزشی در سراسر جهان مفید خواهد بود.

مطالب مرتبط