حوزه های تحت پوشش: آموزش ، کتابداری و اطلاع رسانی
برگزار کننده: موسسه اطلاع رسانی نارکیش
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: تهران
مدیریت دانش، رویکرد نظام مند خلق، دریافت، سازماندهی، دستیابی و استفاده از دانش و آموخته ها در سازمانهاست و به بهبود تصمیم گیری، انعطاف پذیری بیشتر، افزایش سود، کاهش بار کاری، افزایش بهره وری، ایجاد فرصت های جدید کسب و کار، کاهش هزینه، سهم بازار بیشتر و بهبود انگیزه کارکنان کمک میکند. مدیریت موثر دانش سازمانها را از زیان های ناشی از خاتمه ارتباط مدیران و کارکنان با شرکت حفظ نموده و گسترش مفاهیم کلیدی را در سطح زیر واحدهای سازمان تسهیل می نماید. در شرایط کنونی بسیاری از سازمانهای فعال در عرصه داخلی جهت استفاده از مزیت های رقابتی حاصل از فرآیندهای دانشی، به کشف، خلق، انتشار و استفاده از دانش همت گمارده اند.
دبیرخانه کنفرانس ملی مدیریت دانش با توجه به چنین دیدگاهی و همچنین رسالت کنفرانس، که ترویج مبحث مدیریت دانش در کشور و ایجاد فرصتی برای تبادل اندیشهها و تجارب در این حوزه گسترده و نوین مدیریتی است، همچون سالهای پیشین، اقدام به برگزاری «هشتمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش»، نموده است و با توجه به نقش فعالیتها و تولیدات علمی و پژوهشی در پیشبرد همه جانبه مدیریت دانش در کسب و کارها و صنایع کشور و الزامات تحقق اقتصاد دانش بنیان، از اساتید، صاحبنظران، دانشجویان، کارشناسان، پژوهشگران و علاقمندان محترم در حوزه مدیریت دانش، درخواست میشود در صورت تمایل به ارائه مقاله یا مشارکت فردی و گروهی در این کنفرانس، پس از ثبت نام در وبسایت کنفرانس به آدرس (www.kmiran.com)، نسبت به ارسال مقالات و موارد درخواستی به دبیرخانه اقدام فرمائید.
اهداف کنفرانس:
آشکار نمودن ضرورت و نقش سرنوشت ساز مدیریت دانش سازمانی در آینده سازمانها در زمینه مدیریت دانش
تشویق اندیشمندان و صاحبنظران مدیریت دانش و حوزه های وابسته به ارائه دستاوردهای علمی
بررسی دستاوردهای ارزنده مدیران و کارشناسان سازمانها و شرکتهای مختلف در زمینه مدیریت دانش
جلب نظر سیاستگذاران عالی و مدیران ارشد دولتی و خصوصی نسبت به مدیریت دانش
محورهای همایش:
موضوعات و مفاهیم مدیریت دانش
سیستم ها،ابزارها و فنون مدیریت دانش
مدیریت دانش و حوزه های سازمانی
مدیریت دانش و عمل
ارزیابی و اندازه گیری مدیریت دانش
و…