دوفصلنامه علمی-پژوهشی دین و ارتباطات
دوفصلنامه علمی-پژوهشی دین و ارتباطات متعلق به دانشکدهی معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطاتِ دانشگاه امام صادق (ع) است.
فراخوان مقاله علمی و پژوهشی
قابل توجه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران
حوزه ی دین، فرهنگ و ارتباطات
دوفصلنامه علمی-پژوهشی دین و ارتباطات، آمادگی خود را نسبت به دریافت، ارزیابی و پذیرش مقالات علمی در حوزههای موضوعی و مطالعاتی ذیل اعلام میدارد:
الف- دین و فرهنگ و ارتباطات:
1- مطالعات میان رشتهای دین و فرهنگ و ارتباطات به صورت عام و موردی با رویکرد نظری و عملی
2- مطالعات سازمانهای فرهنگی و ارتباطی اسلامی
3- مطالعات میان رشتهای دین و فرهنگ و ارتباطات درحوزههای هنری و آموزشی
4- سیاستگذاری، برنامهریزی و مدیریت در حوزهی دین و فرهنگ و ارتباطات
5- اخلاق و فرهنگ و ارتباطات
6- حقوق و فرهنگ و ارتباطات
7- دین، مهدویت، پیشرفت، توسعه، جهانیسازی و آینده نگری
ب- دین و فرهنگ
1- دین و فرهنگ از دیدگاه فلسفی، اخلاقی، اجتماعی و تاریخی
2- دین و فرهنگ در سطح فردی و جمعی
3- دین و فرهنگ و جامعه: ساختارها، نهادها و سازمانها
4- دین در حوزه فرهنگ عمومی، عامه، خرده فرهنگها، قومیتها، اقلیتها و سبک زندگی
5- دین، تهاجم فرهنگی و بحران هویت
6- فرهنگ و تمدن اسلامی
ج- دین و ارتباطات
1- مطالعات میانرشتهای دین و ارتباطات بطور عام و به صورت موردی
2- ارتباطات اسلامی با رویکردهای نظری و عملی از منظر قرآنی و روایی
3- ارتباطات شیعی از نظر ساختاری، رفتاری و کارکردی
4- ارتباطات اسلامی و رویکردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جوامع مسلمان
5- ارتباطات و بیداری اسلامی
6- ارتباطات اسلامی و دیپلماسی عمومی و رسانه ای
7- دین و ارتباطات با رویکردهای درون فردی، میان فردی، میان گروهی، جمعی و سازمانی
8- دین و ارتباطات بین الملل، منطقهای، میان فرهنگی و جهانی
9- دین و فضای مجازی
نکات:
برای دوفصلنامه، وجود رویکرد میان رشتهای دین و حوزهی فرهنگ و ارتباطات لازم و ضروری است.
مطالعات اسلامی در اولویت میباشد.
مقالات از نظر «سطح مطالعه» میتوانند نظری، راهبردی و کاربردی باشند.
مقالات در سطح علمی-پژوهشی و با تاکید بر مطالعات موردی باشند.
2. پویانمایی تلویزیونی در ایران: به سوی مدلی برای سیاستگذاری از توصیف مسئله تا تجویز راهکار
صفحه 25-74
سید مجید امامی؛ عباس قائمی
3. راهبردهای تدوین برنامه درسی چندفرهنگی در آموزش عالی
صفحه 75-120
شهلا باقری؛ وحید خاشعی؛ بیژن زارع؛ پوران سپهری امین
4. نشانهشناسی گفتمانی ادبیات پایداری در غزلیات حافظ
صفحه 121-156
احمد توانایی؛ مسعود روحانی؛ سید علی اصغر سلطانی
5. خوانش مبناگرای سنتی از گفتوگوی بینادینی در ایران پساانقلاب- یک مطالعه کیفی
صفحه 157-196
مجید جعفریان؛ حسن بشیر؛ محسن الویری
6. ارتباط انسان با خدا از منظر زاویه طلایی 111 درجه
صفحه 197-222
محسن خالقی مقدم؛ سید علی هاشمی؛ یاسر خلیلی
7. انسانشناسی زبانشناختی» و نقش آن در استخراج جهانبینی و گفتمانهای موجود در قرآن کریم
صفحه 223-252
قاسم درزی؛ مرتضی سلمان نژاد
8. الگوی همکاری بین بخشی (مورد مطالعه: همکاری مسجد با مدرسه و خانواده)
صفحه 253-300
علیرضا شریف فرد؛ میثم لطیفی؛ محسن ذوالفقاری
9. رهبری آموزشی در آموزش و پرورش دوره ابتدایی
صفحه 301-338
مریم شهرابی فراهانی؛ علی اکبر خسروی بابادی؛ عباس خورشیدی
10. طراحی الگوی فرآیند مدیریت تصویر در صداوسیما
صفحه 339-374
سید محمدرضا فیاضی؛ سیاوش صلواتیان؛ علی اکبر رزم جو
11. تحلیل نشانهشناختی هویت دینی در پویانماییهای ایرانی (مطالعه موردی: مجموعه پویانمایی «پیامبران»)
صفحه 375-408
محسن کفیلی فرد؛ علی جعفری؛ محمد سلطانی فر