سید محمد تقی موحد ابطحی

وضعيت تحصيلات دانشگاهي:

كارشناسي: مهندسي شيمي (پتروشيمي)، دانشگاه صنعتي اصفهان، 1376.

كارشناسي ارشد: فلسفه علم، دانشگاه صنعتي شريف، 1380.

دکتری: فلسفه علم و فناوری، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1394

 

سپري كردن دوره‌‏هاي آموزشي

كارگاه آموزشي 4 روزه روابط عمومي؛ ويژه مديران روابط عمومي مراكز وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.

كارگاه آموزشي يك روزه روشهاي تحقيق در علوم انساني و اسلامي؛ معاونت پژوهشي حوزه علميه قم، 1382.

دوره آموزشي هلال احمر، 1382.

دوره مهارتهاي هفتگانه كامپيوتر (ICDL)؛ جهاد دانشگاهي استان قم، 1384.

كارگاه آموزشي سه روزه روش‌هاي تحقيق در علوم رفتاري، دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران، 1385.

كارگاه آموزشي دو روزه پارادايم‌هاي علوم انساني، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1385.

کارگاه آموزشي 3 روزه روش تحقيق کيفي در علوم انساني، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1386

 

ب) فعاليتهاي علمي – اجرايي:

همكاري با كميته‌‏ علمي همايش روش‏ شناسي مطالعه انديشه امام خميني(ره): دانشگاه امام حسين(ع)، 1377

همكاري با كميته‏‌ علمي همايش بين‌‏المللي دين، فرهنگ و محيط زيست: سازمان محيط زيست، 1378.

دبير ويژه شماره 35 فصلنامه مصباح (ويژه‏نامه مباني نظري علوم)، 1379.

همكاري با معاونت فرهنگي نهاد رهبري در دانشگاه‏ها جهت مصاحبه با اساتيد حوزوي و دانشگاهي 1380-1382.

مدير روابط عمومي و ارتباطات بين‏‌الملل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 1381-1383.

دبير ويژه شماره 34 فصلنامه حوزه و دانشگاه (ويژه ‏نامه فلسفه علم)، 1381.

عضو شورای پژوهشی گروه فلسفه‏ علوم انساني پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از سال 1382.

سردبير فصلنامه حوزه و دانشگاه، 1383_1385

مشاور رياست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ سال 1383.

عضو كميته علمي و كميسيون علم و دين همايش كشوري “گفتگوي علم و دين” مركز ملي تحقيقات پزشكي كشور 1383 – 1384.

مشاور معاونت پژوهشي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ سال 1385.

عضو گروه فلسفه‏‌هاي مضاف مجمع حكمت اسلامي، سال 1386.

سرپرست اداره مطالعات علوم انساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‏ها، سال 1386.

قائم مقام فصلنامه علمی پژوهشی روش شناسی علوم انسانی، از سال 1385 تا 1390 و از سال 1393 تا 1396

همکاری با دبیرخانه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، سال 1390.

دبیر گروه فلسفه علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی، از سال 1390 تا 1392.

عضو گروه فلسفه علوم انسانی اسلامی، موسسه آموزش عالی حوزوی حکمت، از سال 1392-1394

عضو گروه روش شناسی علوم انسانی اسلامی شورای بررسی متون، از سال 1392

 

ج) سوابق تحقيقاتي:

مجری طرح دایره المعارف فلسفه علم، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با مشارکت 17 دانشجوی دکتری فلسفه علم، 1388 و تالیف 21 مدخل از 150 مدخل آن(فلسفه علم، عقلانیت علم، استقراء، مسئله استقراء، پوزیتیویسم، عملیات گرایی، ابطال گرایی، کل گرایی معنایی، تز دوئم کواین، مشاهده پذیری، استدلال بر اساس بهترین تبیین، تاریخ علم و فلسفه علم، تایید، آزمون سرنوشت ساز، روانشناسی گری، سادگی، پارادایم، کوهن، فایرابند، لاودن، لاکاتوش و …)

درآمدی بر فلسفه علوم اجتماعی و علم دینی، کارفرما: شورای تخصصی اسلامی کردن دانشگاه ها و مراکز آموزشی(وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی)، 1389.

ویراستاری علمی سلسله نشست­های علمی در موضوع علم دینی، مجمع عالی حکمت اسلامی، 1390.

تحلیل مفهومی فقدان وفاق نسبی در به کار گیری آموزه­های دینی در فعالیت علمی، نشانه‌­ها و عوامل آن، به سفارش دفتر تبلیغات اسلامی، 1391.

مشارکت در تهیه طرح کلان ملی «بنيادهاي نظري تربيت علمي بر اساس تعاليم اسلامي»، تدوین بخش اول طرح با عنوان «شناخت ماهيت و اهداف علم و فناوری بر اساس تعاليم اسلامي»، پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری، دانشگاه شهید بهشتی، 1392.

تاریخچه، اهداف، دستاوردها و آسیب­شناسی مراکز فعال در زمینه علم دینی، به سفارش دانشگاه امام حسین(ع)، 1392.

سامان­دهی مراکز فعال در زمینه علم دینی، طرح در دست بررسی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1392.

درآمدی بر طرح سامان­دهی ظرفیت­­های موجود در نقشه راه تولید علوم انسانی اسلامی، طرح پیشنهادی به شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، 1392.

ویراستاری علمی کتاب «علم اقتصاد و مسأله شناخت»، از آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1393.

تدوین سرفصل­های درس فلسفه و روش­شناسی، ویژه دانشجویان کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث، به سفارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 1394.

گام سوم (معرفی جریان­های تحول خواه علوم انسانی در عرصه داخلی و خارجی) از طرح کلان مدیریت تحول علوم انسانی به سفارش ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، شورایعالی انقلاب فرهنگی، 1394.

تأثیر اسلام در علم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1396 (در دست انجام)

جریان شناسی تحول خواهان علوم انسانی؛ با تاکید بر ایران و معرفی و نقد مبانی فلسفی و زمینه­‌های اجتماعی آنها؛ طرح ملی اعتلاء علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1396(در دست انجام)

 

د) سوابق آموزشي:

كارگاه آموزشي “علم و دين در همايش كشوري گفتگوي علم و دين، 1384.

فلسفه علم، گروه فيزيك دانشگاه آزاد اسلامي واحد قم، 1384 و 1385.

فلسفه علم، گروه فيزيك دانشگاه قم، 1384.

مطالعات اجتماعي، مخصوص طلاب پايه 6 حوزه علميه قم، 1385.

معارف اسلامي 1 و 2 دانشگاه تهران، دانشکده های کشاورزی، هنر، روانشناسی و علوم تربیتی، علوم اجتماعی از سال  1386 – 1389.

فلسفه علم، دانشگاه صدرا، از سال 1388-1392

کلام جدید، دانشگاه صدرا، از سال 1389-1392

فلسفه غرب، دانشگاه صدرا، از سال 1390-1392

معرفت شناسی، فلسفه علم و علمی دینی، طرح معرفت افزایی اساتید، دانشگاه­ سمنان، دی 1390

معرفت شناسی، فلسفه علم و علم دینی، طرح ضیافت اندیشه دانشجویان، دانشگاه­های شیراز، علوم حدیث، امیرکبیر، علامه طباطبایی(ره)، شریف، امام صادق(ع)، دفتر تبلیغات اسلامی (طرح گفتمان) و … از سال 1390.

فلسفه علم، کارشناسی ارشد، جامعه الزهرا(س)، قم، 1393.

فلسفه علم، دکتری، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، قم، 1393.

علم دینی، کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت، قم، 1393 -1395.

فلسفه علوم انسانی، دکتری علوم تربیتی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1394.

فلسفه علوم انسانی، دکتری روان­شناسی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1394.

تاریخ تحولات فیزیک، دکتری، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، 1395.

کارگاه آموزشی پایان نامه و مقاله نویسی، دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)، 1396.

کارگاه جریان­شناسی تحول خواهان علوم انسانی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، 1396

نظریه‌­های علم دینی در دوره آموزشی مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا، بسیج دانشجویی، 1396.

کارگاه آموزشی «روش شناسی مطالعات میان رشته ای علم و دین با تاکید بر موضوع سلامت)، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، مجتمع رفاهی خزرآباد، 4 اردیبهشت 1397.

 

ه) تأليف يا ترجمه كتاب:

علم ديني، ديدگاه‏ها و ملاحظات، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1384(همکار)

تحلیلی بر اندیشه­های علم دینی در جهان اسلام (بررسی ادله امکان، ضرورت، مطلوبیت و اخلاقی بودن علم دینی از منظر مخالفان و موافقان علم دینی)، پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)، 1395

کتاب درسی آشنایی مقدماتی با علوم انسانی اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در دست انتشار

 

و) تأليف يا ترجمه مقاله:

 

تألیفات:

مبانی انسان‏ شناسي در جامعه‌‏شناسي دوركيم. فصلنامه مصباح. شماره 35، پاييز 1379.

كتابشناسي مباني نظري علوم، فصلنامه مصباح، شماره 35، پاييز 1379.

رهیافت کارکردگرایانه در جامعه شناسی دین، روزنامه ایران، 5/2/1380

روش شناسی مطالعه اندیشه های امام خمینی(ره)، مصباح، شماره 42، تابستان 1381.

تعين اجتماعي معرفت ديني از منظر دوركيم. ارايه شده در همايش جامعه‌‏شناسي معرفت و چاپ شده در مجموعه مقالات همايش »جامعه و معرفت«، 1381.

تأملي در پيش‏فرض‌ها،مباني نظري و محدوديت‏هاي سنجش دينداري. ارايه شده در همايش مباني نظري و روانسنجي مقياس‏هاي ديني و چاپ در مجموعه مقالات همايش، 1382.

كدامين ملاك معقوليت؟،  شماره 34 فصلنامه حوزه و دانشگاه، 1382.

سلوک بین الملی دولت اسلامی(معرفی کتاب)، ضمیمه خردنامه همشهری، بهمن 1382، شماره 12

انقلابی به نام خدا(معرفی کتاب)، ضمیمه خردنامه همشهری، فروردین 1383، شماره 18

جامعه‌‏شناسي دين دوركيم. فصلنامه سه علامه، 1383.

جامعه‌‏شناسي اسلامي، امكان و مطلوبيت، شماره 82، كتاب ماه علوم اجتماعي، 1383.

پیش فرض های روشهای کمی در پژوهشهای علوم انسانی، دو هفته نامه فرهنگ و پژوهش، شماره 153، تیر 1383.

تعليم و تربيت اسلامي،  شماره 40 فصلنامه حوزه و دانشگاه، پائیز 1383.

سلامت روان،  شماره 41 فصلنامه حوزه و دانشگاه، زمستان 1383.

علم ديني، زمينه‌‏هاي تاريخي و اجتماعي و معرفت‏‌شناختي؛ بررسي ديدگاه انديشمندان ايراني در اين زمينه، ارايه در همايش كشوري، گفتگوي علم و دين، 1384.

جايگاه و ضرورت فلسفه تاريخ،  شماره 42 فصلنامه حوزه و دانشگاه، 1384.

كتاب‏شناسي فلسفه تاريخ، شماره 42 فصلنامه حوزه و دانشگاه (ويژه‏نامه فلسفه تاريخ)، 1384

رئاليسم علمي،  شماره 43 فصلنامه حوزه و دانشگاه(، 1384.

درآمدي بر روش‏ شناسي مديريت اسلامي،  شماره 45 فصلنامه حوزه و دانشگاه، 1384

فعل خدا در طبيعت، ارايه شده در همايش بين‏ المللي گفتگوي علم و دين، 1385.

روش‏شناسي يكپارچه، لازمه توليد علوم انساني اسلامي و بومي،  شماره 47 فصلنامه حوزه و دانشگاه.

اتخاذ الگويي جديد در تعليم و تربيت، لازمه هنجاري شدن توليد علم در ايران، ارائه در همايش مديريت آموزشي دانشگاه امام صادق، 1385.

اهداف علم ديني و برخي لوازم عملياتي ساختن آن، شماره 48 فصلنامه روش شناسی علوم انسانی ، 1385

گزارش تفصيلي كارگاه آموزشي پارادايم‌‏هاي علوم انساني، شماره 48 فصلنامه روش شناسی علوم انسانی، 1385

جايگاه علم ديني و روش ‏شناسي در سند چشم انداز بيست ساله كشور،  شماره 50  فصلنامه علمی پژوهشی روش شناسی علوم انسانی، 1385

علم و دین، از تعارض تا علم دینی،  شماره 54 فصلنامه علمی پژوهشی روش شناسی علوم انسانی، بهار 1387

کاربرد فلسفه و روش شناسی علوم انسانی در سیاست گذاری علمی کشور،  شماره 55 فصلنامه علمی پژوهشی روش شناسی علوم انسانی، تابستان 1387.

سیاستهای کلان کشور، بستری برای تحلیلهای فلسفی و روش شناختی،  شماره 56 فصلنامه علمی پژوهشی روش شناسی علوم انسانی، پائیز 1387

درآمدي روش‌شناسانه بر تبيين كاركردي در جامعه‌شناسي دوركيم، فصلنامه علمی پژوهشی روش شناسی علوم انسانی، شماره 56، پائیز 1387.

بازخوانی انتقادی دیدگاه پیروزمند درباره تحول در علوم انسانی، روزنامه خراسان، 24 و 25 مهر 1388.

تحلیلی جامعه شناختی از علت تداوم رویکرد پوزیتویستی به علم و عدم شکل گیری علم دینی در ایران، دو فصلنامه اسلام و علوم اجتماعی، شماره 2، پائیز و زمستان 1388.

جهت داری ارزشی برنامه توسعه، خردنامه همشهری، آبان 1389

برنامه توسعه به مثابه تکنولوژی اجتماعی، رویکردی فلسفی، فصلنامه روش شناسی علوم انسانی، شماره 65، پائیز و زمستان 1389.

اراده گرایی، مبنایی برای علم دینی، ارائه شده در همایش مبانی فلسفی علوم انسانی(اسفند 1389)، منتشر شده در مجموعه مقالات همایش، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، 1390 و همچنین در معرفت کلامی، زمستان 1389، شماره 4.

بازخوانی تحول علوم انسانی و تولید علم دینی در نظام فکری فرهنگستان علوم اسلامی، بر مبنای الگوی جنگ تمدنها، ارائه شده در همایش تحول علوم انسانی، دانشگاه تهران، (اردیبهشت 1390)، منتشر شده در مجموعه مقالات همایش، 1391.

دست یابی به تمدن اسلامی از طریق جنگ تمدنها، بررسی آراء فرهنگستان علوم اسلامی، منتشر شده در مجموعه مقالات همایش تمدن شناخت، دانشگاه کرمان، 1390.

درآمدی بر چیستی فلسفه علوم اجتماعی، سوره اندیشه، شماره 50-51. 1390

مقایسه فلسفه علوم اجتماعی تحلیلی و قاره ای، سوره اندیشه، شماره 50-51. 1390

بررسی دلایل مخالفت با علم دینی، ارائه شده به کنگره ملی علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1390 و فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، شماره 20، زمستان 1391

جایگاه علوم انسانی در طبقه بندی علوم، سوره اندیشه، شماره 55، آذر و دی 1390.

چیستی علوم انسانی، ارائه شده در سلسله نشستهای فلسفه علوم انسانی، مجمع عالی حکمت اسلامی، آبان 1390.

انحلال مسأله علم دینی، از دیدگاه آیت الله جوادی آملی، ارائه شده در اولین کنگره بین­المللی علوم انسانی اسلامی، اردیبهشت 1391، منتشر شده در فصلنامه علمی پژوهشی ذهن، 1391 و مجموعه مقالات کنگره.

سیطره پوزیتیویسم بر مراکز علمی و سیاست­گذاری، هفته نامه پنجره، ش 135، اردیبهشت 1391.

درباب نسبت عقل و اراده و معنای تقدم اراده بر عقل، سوره اندیشه، شماره 62 و 63، 1391

مصاحبه با دکتر گلشنی درباره علم دینی(1)، پژوهشهای فرهنگی اجتماعی صدرا، 1391.

مصاحبه با دکتر گلشنی درباره علم دینی(2)، پژوهشهای فرهنگی اجتماعی صدرا، 1392.

تکنولوژی و فرهنگ، بررسی تطبیقی دیدگاه پایا و میرباقری، فصلنامه علمی پژوهشی روش­شناسی علوم انسانی، زمستان 1391.

دفاعی از رویکرد تهذیب و تکمیل علوم موجود، دو فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش­های علم و دین، ش 5، بهار 1391.

آینده پژوهشی علم دینی در ایران، مقاله ارائه شده در دانشگاه امام حسین(ع)، اسفند 1391.

ارزیابی مدل تاسیسی علم دینی دکتر باقری، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، شماره 53، زمستان 1391.

ارزیابی دیدگاه دکتر گلشنی درباره علم دینی، سوره اندیشه، اردیبهشت و خرداد 1392، شماره 68-69.

تحول علوم انسانی و موانع پیش روی آن، خبرنامه حکمت اسلامی، 1392

علم دینی و موانع پیش روی آن، خبرنامه حکمت اسلامی، 1392

بررسی تطبیقی دیدگاه میرباقری و پایا در زمینه الگوی توسعه اسلامی، فصلنامه باور، ش 2، تیر 1392

دو راهکار تولید علم دینی برمبنای آراء دکتر سروش، دوفصلنامه علمی پژوهشی جستارهای فلسفه دین، س2، ش1، 1392

جایگاه روش شناسی در تحول و ارتقاء علوم انسانی، بررسی دیدگاه دکتر زیباکلام، پژوهشهای فرهنگی اجتماعی صدرا، بهار 1392

معرفی و نقد دیدگاه طه جابر علوانی درباره علم دینی، ارائه شده به دومین همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی، 1392.

معرفی و نقد دیدگاه جمال الدین عطیه درباره علمی دینی، ارائه شده به دومین همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی، 1392.

گامی به سوی الگوی روش شناختی تولید علوم انسانی اسلامی، ارائه شده به همایش روش شناسی علوم انسانی، دانشگاه امام حسین(ع)، 1392.

مطلوبت حاکمیت جهان بینی دینی بر فعالیت علمی؛ ارزیابی دیدگاه دکتر مهدی گلشنی درباره علم دینی، سوره اندیشه، اردیبهشت و خرداد 1392، شماره 69-68

گسترش برنامه فلسفه برای کودکان؛ مقدمه­ای برای نهادينه شدن توليد علم در كشور، هفته نامه پنجره، شماره 186، 19 بهمن 1392.

تحلیلی بر بهره گیری از تکنولوژی غرب در نبرد تمدنی با غرب، ویژه نامه درنگ، همایش فرهنگ و تکنولوژی، دانشگاه صنعتی شریف، 1393.

بررسی و نقد کتاب «در جستجوی علوم انسانی اسلامی» اثر دکتر عبدالحسین خسروپناه، فصلنامه نقد کتاب کلام، فلسفه، عرفان، شماره 1 و 2، بهار و تابستان 1393.

ارزیابی راه­کارهای سه­گانه تولید علم دینی در دیدگاه آیه‌الله جوادی آملی، فصلنامه کتاب نقد، شماره 70، 1393.

درآمدی تاریخی به گفتمان علم دینی، خردنامه همشهری، 1393.

ارزیابی نقدهای کتاب «فلسفه روانشناسی و نقد آن»، نقد کتاب فلسفه و کلام و عرفان، دوره 2، شماره 3و4، 1393

آیا با نفی عقلانیت می­توان به دین و معنویت رسید؟ پژوهشهای فرهنگی اجتماعی صدرا، بهار 1394

معرفی و نقد کتاب «رابطه منطقی دین و علوم کاربردی»، فرهنگ امروز، فروردین 1394.

ملاحظاتی در طبقه بندی نظریه­های علوم انسانی اسلامی، پیش­همایش فلسفه و علوم انسانی، موسسه حکمت و فلسفه ایران، 1394.

نسبت نظریه فرهنگستان علوم اسلامی درباره علم دینی با واقع­گرایی، فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، زمستان 1394

نقد معرفی نظریه­های فلسفه علم و فلسفه علوم اجتماعی در کتاب فلسفه علم و علم دینی، فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا، شماره 22، 1396.

جایگاه نظریه علم دینی آیت الله مصباح یزدی در میان طبقه­بندی جدید نظریه­های علم دینی، کتاب نقد، 1396(در دست چاپ)

بررسی و نقد کتاب «پارادایم اجتهادی دانش دینی»، پژوهشنامه انتقادی شورای بررسی متون، شماره 2، خرداد و تیر 1396.

رویکرد غیر مدیریتی به تحول علوم انسانی و تولید علوم انسانی اسلامی، فصلنامه علوم انسانی صدرا، شماره 23 پائیز 1396.

نقد طبقه بندی و معرفی رویکردهای علم دینی و اسلامی سازی علوم در کتاب فلسفه علم و علم دینی، نقد کتاب فلسفه کلام و عرفان، پائیز و زمستان 1396.

درآمدی بر اخلاق علم دینی، اندیشه نامه، 1396(در دست انتشار)

رابطه قرآن و علوم انسانی، به سفارش دانشنامه قرآن شناسی، 1396.

چیستی روش شناسی علوم انسانی، ارائه شده در اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 30 آذر 1396.

فلسفه علوم انسانی و برنامه توسعه، ارائه شده در چهارمین همایش ملی پژوهشهای اجتماعی فرهنگی در جامعه ایران، انجمن جامعه شناسی ایران، 6 دی 1396.

دفاع از علم دینی بر مبنای آراء مخالفان علم دینی، ارائه در همایش بررسی چالشهای علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی، 9 اردیبهشت 1397.

سازمان دین و نحوه برخورد با مشکلات آن

ز) عنوان پايان‏نامه:

مباني نظري كاركردگرايي در جامعه‏شناسي دين، پايان‏نامه كارشناسي ارشد به راهنمايي دكتر سعيد زيباكلام و مشاوره دكتر عماد افروغ، دانشگاه صنعتي شريف، گروه فلسفه علم،  1380.

بررسی انتقادی نسبت دیدگاه باقری، میرباقری، زیباکلام، گلشنی و … در زمینه علم دینی، به راهنمایی دکتر عماد افروغ و مشاوره دکتر حمید رضا آیت اللهی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی(1394).

 

ح) همکاری با فصلنامه ها و کنگره های علمی و … (ارزیابی مقالات و …)

فصلنامه علمی پژوهشی روش شناسی علوم انسانی

فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ

فصلنامه علمی پژوهشی ذهن

فصلنامه علمی پژوهشی سیاست علم و فناوری

فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه اسلامی

فصلنامه علمی پژوهشی قبسات

دو فصلنامه علمی پژوهشی جستارهای فلسفه دین

دو فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش­های علم و دین

دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی

فصلنامه کتاب نقد

همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی

دومین کنگره ملی علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

همایش سراسری روش­شناسی علوم انسانی اسلامی، دانشگاه امام حسین(ع)

کنگره کتاب سال حوزه

شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی شورای عالی حوزه­های علمیه

جشنواره بین المللی فارابی

 

ط) استاد راهنما، مشاور و داور رساله

استاد داور، رساله کارشناسی ارشد، ارزیابی ادله موافقان و مخالفان علم دینی، مهدی قربان­زاده، دانشگاه ادیان و مذاهب، تیر 1391

استاد داور، رساله دکتری، بررسی دیدگاه علم دینی دکتر سیدمحمد نقیب­العطاس و تطبیق آن بر اسلامی­سازی علوم اجتماعی، محمد درگاه زاده، دانشگاه معارف، دی 1393.

استاد داور، رساله کارشناسی ارشد، روش شناسی علوم انسانی اسلامی، آقای نوری، دانشگاه خوارزمی، 1395.

استاد داور، رساله کارشناسی ارشد، بررسی مبانی فلسفی تفسیر کپنهاکی مکانیک کوانتوم از منظر فلسفه اسلامی، آقای حسینی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، 1396.

استاد مشاور، رساله دکتری، بررسی رویکردهای اجتهادی در تولید علم دینی، خانم عبدلی، دانشگاه معارف، 1396.

مطالب مرتبط