این پژوهش به منظور بهبود اضطراب به صورت مطالعه موردی با ارائهی تمرینهای موثر برای آن، انجام شده است. گریههای مداوم، بیقراری و اضطراب دانش آموز مورد نظر در کلاس، محیط مدرسه، زمان تدریس، ساعات املاء، پرسش از دروس و مخصوصاً در ساعت آخر که اولیاء به دنبال دانش آموزان میآمدند، باعث بر هم زدن نظم کلاس و تمرکز دانشآموزان میشد. پس از این مشاهدات سعی شد با جمعآوری اطلاعات از وضعیت خانوادگی، ثبت مشاهدات، مصاحبه و مشورت با مدیر، معاونین، مشاورین و بررسی پروندهی دانشآموز، اقدام به حل مشکل دانشآموز نمایم. در این بررسی تصمیم بر آن شد که با استفاده از روشهایی مانند الگودهی، کتابخانهای، پرت کردن حواس، حساسیت زدایی و برخی از شیوههای درمان مانند تشویق، مشغول کردن ذهن دانشآموز به خاطرات خوشایند، کشیدن نقاشی و غیره برا بهبودی مشکل اضطراب دانشآموز اقدام نمایم. البته توجه بیش ازحد خانواده به دانشآموز و استفاده از روشهای تربیتی نامناسب و وابستگی بیش از حد به مادر، باعث تشدید این اضطراب شده بود، بنابراین، لازم به ذکر است که نقش خانواده در این امر بسیار پررنگ و مؤثر است و با کمک آنها میتوان مشکل را راحتتر مرتفع نمود. در پایان نیز شایان ذکر است که استفاده از روشهای پیشنهادی در این پژوهش موثر واقع شده است و امیدواریم که نتایج پژوهش به علاقهمندان تعلیم و تربیت یاری برساند و باعث پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان ایران شود.
مهیار موسوی
2991 مطلب
سیدمحمد موسوی (مهیار موسوی) - کارشناس مترجمی زبان انگلیسی و کارشناس ارشد رشته علم اطلاعات و دانششناسی
مطالب مرتبط