فصلنامه نقد کتاب در حوزه اخلاق، علوم تربیتی و روان‌شناسی

فصلنامه نقد کتاب در حوزه اخلاق، علوم تربیتی و روان‌شناسی

فصلنامه نقد کتاب در حوزه اخلاق، علوم تربیتی و روان‌شناسی، می‌کوشد به گزارش، بررسی، تحلیل و نقد کتاب‌هایی بپردازد که در این حوزه‌ها منتشر می‌شود. این فصلنامه چند هدف به هم پیوسته را دنبال می‌کند، از جمله معرفی تازه‌های کتاب، بررسی قوت‌ها و ضعف‌های آثار منتشر شده، مرور و گزارش ادبیات این عرصه‌ها، معرفی آثار مناسب ترجمه، نهادینه کردن سنت نقد عالمانه در فضای علمی کشور و تلاش در جهت رسیدن به اصولی مقبول برای بررسی و نقادی منشورات علمی.

 دوره ۲، شماره ۱ – ( سال دوم، شماره ۵، بهار ۱۳۹۵ )  

پیش متن

 شناسمه و فهرست

 برای که می نویسیم؟

 دغدغه عدالت و آزادی، از ترجمه آثار رالز تا آینده جهان: گفتگویی با موسی اکرمی

 روانکاوی در محاق؛ گفتگو با علیرضا شیری درباره وضعیت انتشار کتاب های روانکاوی در ایران

 پنجاه ایراد بر ترجمه کتاب شادکامی اصیل با عنوان “شادمانی درونی”

 سعی نابرده و امید عطا؛ نقد کتاب “اخلاق و فناوری”

 یک خودفریبیِ ناقص!

پرونده: نقد آثاری از طه عبدالرحمن

 نگاهی به کتاب “روانشناسی پیام رسانی حرکات بدن”

 هوش گوش خود بدین پاداش ده؛ نقدی بر گزارش آراء تربیتی جاحظ در جلد نخست “آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن”

 تفکر در آموزش فلسفه برای خردسالان؛ نقد و بررسی دو سبک

سعید ناجی ، سمانه عسکری، لیلا مجید حبیبی عراقی

 عقلانیت گفتگو محور بسان راهکاری برای نیل به فلسفه اخلاق اسلامی؛ تقریری از کتاب “گفتگو چشم اندازی برای اندیشه”

 گذار از اخلاق سکولار به اخلاق ایمانی؛ نقدها و رهیافت های طه عبدالرحمن

 گزارشی از کتاب “منطق تدبیر الاختلاف من خلال اعمال” طه عبدالرحمن

شایسته ترجمه

 مقیاس سنجش افسردگی و راهنمای عملی شادکام زیستن؛ بر اساس نظریه چهل درصدی

گرامی داشت دکتر علی شریعتمداری

 فرزندپروری آگاهانه با رویکردهای جدید تربیتی؛ مروری بر کتاب “چگونه فرزندم را بر اساس تیپ شخصیتی او تربیت کنم”

 گوش سپاری به عقل

 یک دهه با اخلاق معلولیت پست مدرن