معرفی کتاب The Magic of Tiny Business: You Don’t Have to Go Big to Make a Great Living

جادوی کسب‌وکار کوچک: برای خوب پول‌ درآوردن نیازی به جان کندن نیست

▪️نویسنده: شرون روو

Sharon Rowe

در دست ترجمه توسط: سمانه سنجری (از تهران)

برخی از نظرات و ستایش‌های خوانندگان کتاب جادوی کسب‌وکار کوچک

«شرون از وجود جادویی سخن می‌گوید که زمانی خودش را به ما نشان می‌دهد که از کسب‌وکار به‌نحوی استفاده کنیم که کار در خدمت ما باشد نه ما در خدمت کار.»
ـ رز پنلوپه ال. یی، مدیرعامل شرکت گرین ریتایرمنت.

«شعار الهام‌بخش کتاب این است: کار را با شور و شوق ذهنیتان شروع کنید. رویکرد جادوی کسب‌وکار کوچک، تعهد آگاهانه به این است که شرکت‌هایمان را به شکلی رشد دهیم که کیفیت زندگیمان نیز رشد کند.»
ـ اِلن اورنیتو، شریک مؤسس شرکت بولدر

«اگر شما کارآفرین، مؤسس یا رهبری الهام‌بخش هستید، شرون رو به شما یادآوری می‌کند که چرا کسب‌وکار را دوست دارید و تا چه اندازه می‌توانید در جهان کارخوب انجام دهید.»
ـ کوری بلیک، مؤسس و مدیرعامل شرکت‌های روند تیبل

«شرون به شما نشان می‌دهد که چگونه کسب‌وکاری زیبا داشته باشید که نعمتی برای کارمندان و جامعه باشد، مهم هم نیست که این کسب‌وکار چقدر بزرگ یا چقدر کوچک است.»
ـ دکتر جودیت رایت، نویسندۀ همکار کتاب قلب نبرد

«کتابی سرنوشت‌ساز. کسب‌وکار کوچک خودش کسب‌وکار بزرگ است!»
ـ کرن سندز، اِم‌سی‌سی ، بی‌سی‌سی ، گردانندۀ جروفیوچریست ، نویسنده پرفروش، رهبر فکری و سخنران

گزیده‌ای از مقدمهٔ کتاب:

لُب مطلب این است: اگر شما هم مانند اکثریت ما آدم‌ها هستید، پس مجبورید کار کنید و خرج زندگیتان را درآورید. اما افزون بر این، خواستار این هستید که بخشی از چیزی باشید، در آن مشارکت کنید و ارزشی [به دیگران و جهان پیرامون خود] اضافه کنید. شما می‌خواهید کلی پول درآورید آن هم با انجام کاری که به آن باور دارید. ممکن است دقیقاً ندانید چه چیزی می‌خواهید، اما احتمالاً دربارۀ چیزی که نمی‌خواهید، زیاد می‌دانید.

آنچه هر یک از ما نیاز دارد و می‌خواهد، ممکن است متفاوت به نظر برسد اما موضوعات مشترکی در این میان وجود دارند. من در اینجا می‌خواهم حدس بزنم که شما چه می‌خواهید:
زمان: آزادی انتخاب اینکه کِی و چگونه از زمان خود استفاده کنید.
منابع: پولی که پشتیبان اکنون و آینده شما باشد.
روابط: آدم‌هایی برای سهیم شدن زندگی‌تان با آن‌ها.
معنا: دانستن اینکه آنچه انجام می‌دهید اهمیت دارد.

همانند خانۀ کوچک، کسب‌وکار کوچک هم با حفظ تمرکز کامل بر آنچه ضروری است و حذف آنچه غیرضروری است ساخته می‌شود- یعنی حذف همۀ خرت‌وپرت‌های اضافی. طرفداران خانه‌های کوچک می‌گویند که این رویکردی است برای ساختن و زیستن زندگی‌ای خودخواسته با کم‌ترین چیزها. اولین قدم تصمیم‌گیری در مورد «زمان نه گفتن» است. شما باید در مورد آنچه باید در نظر بگیرید و آنچه باید دور بریزید، سختگیر باشید. با شناسایی آنچه مهم و ضروری است، حذف به‌هم‌ریختگی‌های فیزیکی و ذهنی برایتان آسان‌تر می‌شود و زندگی ـ و کسب‌وکار ـ را با راحتی و فراوانی بیشتر تجربه خواهید کرد.

هر کسب‌وکار کوچک با اولویت‌ها و نیت‌های شما تعریف می‌شود، نه اینکه تعداد کارمندان شما چند نفر است. همۀ آنچه در این کار مهم است سطح تمرکز شما است نه فقط میزان درآمدی که به دست می‌آورید. در این کسب‌وکار نیز، رشد خوب است ــ اما نه به هر قیمتی.

کسب‌وکار کوچک رویکردی دورنگر دارد. کسب‌وکار کوچک نیازمند یک‌جور انضباط فکری است که مشکلات را به فرصت‌ تبدیل کند و شما را به برداشتن گام‌های آگاهانۀ رو به جلو ترغیب کند تا خودتان و کسب‌وکارتان سالم و زنده بمانید.

برگرفته از کانال تلگرامی “روح الله سلیمانی پور”

مطالب مرتبط