اختتامیه کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با تاکید بر چالش‌ها و راهکارهای پیش رو
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

اختتامیه کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با تاکید بر چالش‌ها و راهکارهای پیش رو

کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی که به میزبانی شرکت شهرک‌ها در اتاق جلسات شهرک صنعتی شکوهیه برگزار شده بود، با سخنرانی‌ها و مباحثات حول محور چالش‌ها و راهکارهای پیش رو در راستای تقویت این همکاری‌ها به کار خود پایان داد.

دکتر شفیعی، دبیرکل کنگره و رئیس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه، ضمن تشکر از عوامل اجرایی دانشگاه شهاب دانش برای برگزاری این کنگره، ابراز امیدواری کرد که این رویداد مهم، مسیر را برای همکاری‌های بیشتر و موثرتر بین دانشگاه و صنعت هموار سازد.

دکتر عالمی، مدیرعامل شهرک صنعتی شکوهیه، ضمن تبریک روز استاد به کلیه دانشگاهیان و فرهیختگان، بر ضرورت ارتباط هر چه بیشتر و عمیق‌تر بین دانشگاه و صنعت تاکید کرد. ایشان با اشاره به نیاز روزافزون صنعت به متخصصان کارآمد، اظهار داشت که روش‌های سنتی آموزش دیگر پاسخگوی نیازهای بازار کار نیست و باید در نظام آموزشی کشور، توجه ویژه‌ای به مهارت‌آموزی و کارآفرینی دانشجویان شود.
 

پروفسور کراری، یکی از سخنرانان این کنگره، ضمن قدردانی از دکتر شفیعی برای برگزاری این کنگره سراسری، ابراز امیدواری کرد که این رویداد اثرات مثبت و ماندگاری در راستای تقویت همکاری‌های دانشگاه و صنعت داشته باشد.

رئیس هیات امنای دانشگاه شهاب دانش نیز در سخنرانی خود، با اشاره به نیاز شدید صنعت قم به نیروی کارآمد، به چالش‌های پیش روی این همکاری‌ها از جمله عدم تناسب حقوق و مزایای دریافتی دانش‌آموختگان با نیازهای بازار کار و همچنین کمبود قراردادهای رسمی بین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی اشاره کرد.

ایشان همچنین بر ضرورت تقویت رشته‌های تحصیلی مرتبط با صنایع قوی استان قم مانند شیمی و نساجی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.
 

در پایان این مراسم، بر لزوم تقویت برندینگ دانشگاه‌ها و ایجاد مراکز تحقیقاتی و نوآوری مشترک بین دانشگاه و صنعت به منظور ارتقای سطح همکاری‌ها و رفع موانع موجود تاکید شد.

امیدواریم برگزاری این کنگره و مباحثات و گفتگوهای انجام شده در آن، زمینه‌ساز تحولات مثبتی در راستای تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های بین دانشگاه و صنعت و در نهایت، توسعه پایدار کشورمان باشد.

نکات کلیدی:

  • ضرورت تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای تربیت نیروی کار متخصص و کارآمد
  • نیاز به اصلاح نظام آموزشی و تمرکز بر مهارت‌آموزی و کارآفرینی در دانشگاه‌ها
  • عدم تناسب حقوق و مزایای دریافتی دانش‌آموختگان با نیازهای بازار کار
  • کمبود قراردادهای رسمی بین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی
  • ضرورت تقویت رشته‌های تحصیلی مرتبط با صنایع قوی در دانشگاه‌ها
  • لزوم تقویت برندینگ دانشگاه‌ها و ایجاد مراکز تحقیقاتی و نوآوری مشترک بین دانشگاه و صنعت

با توجه به اینکه این رویداد در بهمن ماه 1403 برگزار شده است، برای اطلاع از آخرین اخبار و تحولات در این زمینه، می‌توانید به منابع خبری مرتبط و همچنین وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی مراجعه نمایید.

نظر شما