ماجرای حضور شبانه سید عباس زریباف در مراسم مسلمیه ری
موضوع : شهرشناسی | استان تهران- تهران

ماجرای حضور شبانه سید عباس زریباف در مراسم مسلمیه ری

سید عباس زریباف، مداح و ذاکر اهل بیت مشهور، از جمله چهره‌های برجسته‌ی مبارزات انقلابی بود که با نوحه‌ها و اشعار انقلابی خود، شور و شعور را در دل مردم بر می‌انگیخت.

حضور در مراسم مسلمیه:

مراسم مسلمیه، آیینی مذهبی که هر ساله در شهر ری برگزار می‌شود، از جمله مراسمی بود که زریباف به طور مرتب در آن حضور پیدا می‌کرد. شور و اشتیاق او به این مراسم به حدی بود که حتی در دوران تبعید نیز از حضور در آن دست نمی‌کشید.

فرار از تبعیدگاه:

در یکی از سال‌ها، ساواک زریباف را به دلیل فعالیت‌های انقلابی‌اش دستگیر و به تبعیدگاه فرستاد. اما عشق و ارادت او به اهل بیت و تعهدش به شرکت در مراسم مسلمیه، او را وادار به فرار از تبعیدگاه کرد.
 

حضور شبانه در مراسم:

زریباف شبانه خود را از تبعیدگاه به ری رساند و با وجود خطرات احتمالی، در مراسم مسلمیه حاضر شد. حضور او در این مراسم شور و حال خاصی به جمع عزاداران بخشید و روحیه‌ی انقلابیون را تقویت کرد.

دستگیری مجدد:

متأسفانه حضور زریباف در مراسم مسلمیه از چشم ساواک دور نماند و مأموران او را دستگیر و به زندان منتقل کردند. اما این اقدام ساواک نه تنها نتوانست جلوی فعالیت‌های انقلابی زریباف را بگیرد، بلکه عزم و اراده‌ی او را برای مبارزه علیه ظلم و ستم مضاعف کرد.

فوت:

سید عباس زریباف در سال 1379 بر اثر بیماری درگذشت. اما یاد و خاطره‌ی او و خدمات ارزشمندی که به نهضت انقلاب اسلامی کرد، تا ابد در قلب مردم ایران باقی خواهد ماند.

نظر شما