راه‌اندازی رشته‌های جدید مهندسی معماری، اقتصاد انرژی و علوم عصبی-شناختی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

راه‌اندازی رشته‌های جدید مهندسی معماری، اقتصاد انرژی و علوم عصبی-شناختی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از راه‌اندازی رشته‌های جدید مهندسی معماری، اقتصاد انرژی و علوم عصبی-شناختی در این دانشگاه خبر داد. این اقدام در راستای نوآوری در آموزش و تحول در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در نیمه دوم دهه ۸۰، افزود که دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیش از ۳۵ رشته تحصیلات تکمیلی، نقش مهمی در پذیرش دانشجو و ارائه رشته‌های جدید داشته است.

مهندسی معماری به عنوان یکی از رشته‌های پرطرفدار و پر اشتغال معرفی شد. این رشته میان‌رشته‌ای شامل دانش فنی و هنری است که از یک‌سو زیرمجموعه ریاضی و فیزیک و از سوی دیگر شامل ایده‌پردازی و نوآوری در طراحی است.

رشته‌های علوم عصبی-شناختی و بیورزونانس نیز به عنوان قطب علمی در زمینه علوم بدنی و تشخیص بیماری‌ها معرفی شدند. این رشته‌ها در پژوهشکده سلامت دانشگاه توسعه یافته و تجهیزات پیشرفته برای آن‌ها فراهم شده است.

رهایی همچنین به راه‌اندازی رشته اقتصاد انرژی اشاره کرد که با توجه به اهمیت بالای انرژی در جوامع امروزی و ضرورت صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، از اولویت‌های آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

مزایای رشته‌های جدید:

  • تشخیص و درمان مشکلات عصبی-شناختی
  • توسعه فناوری‌های نوین در علوم اعصاب و شناخت
  • تربیت نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف انرژی

رهایی همچنین تاکید کرد که این رشته‌ها فرصت‌های شغلی و پژوهشی متعددی برای فارغ‌التحصیلان ایجاد می‌کنند.

نظر شما