اولین مصاحبه تلویزیونی کامالا هریس به‌عنوان نامزد ریاست جمهوری آمریکا؛ تأکید بر حمایت از اسرائیل و سیاست‌های مهاجرتی سختگیرانه
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

اولین مصاحبه تلویزیونی کامالا هریس به‌عنوان نامزد ریاست جمهوری آمریکا؛ تأکید بر حمایت از اسرائیل و سیاست‌های مهاجرتی سختگیرانه

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در اولین گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود از زمان پذیرش نامزدی دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری، بر اولویت خود در رسیدگی به مشکلات اقتصادی و تقویت طبقه متوسط تاکید کرد. او در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ا‌ن گفت که مردم آمریکا با امید و خوش‌بینی آماده گام گذاشتن در مسیر جدیدی هستند و به نقد از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ پرداخت.

هریس از کارنامه اقتصادی دولت بایدن دفاع کرد و به افزایش آمار ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا اشاره کرد. همچنین او تأکید کرد که ارزش‌هایش تغییری نکرده و همچنان به دنبال ایجاد اجماع و حل مشکلات است.

در مورد مهاجرت، هریس اعلام کرد که از طرح احداث دیوار مرزی حمایت می‌کند و در مقام رئیس‌جمهور، قوانین مهاجرتی را با جدیت اجرا خواهد کرد. هرچند او از تایید صریح مجازات‌های کیفری برای مهاجران غیرقانونی خودداری کرد.

هریس همچنین در این مصاحبه حمایت صریح و تزلزل‌ناپذیر خود از امنیت اسرائیل را اعلام کرد، اما بر اهمیت نحوه دفاع اسرائیل از خود تأکید داشت و خواستار آتش‌بس و آزادی گروگان‌های در دست حماس شد.

دونالد ترامپ نیز در واکنش به این مصاحبه، هریس را در قد و قواره رهبری آمریکا ندانست و از او به‌عنوان فردی که توان مذاکره با رهبران جهانی مانند شی جین پینگ و کیم جونگ اون را ندارد، انتقاد کرد.

هریس در این مصاحبه همچنین اشاره کرد که به دنبال انتصاب یک جمهوری‌خواه در کابینه خود به‌عنوان نشانه‌ای از دنبال کردن اجماع دو حزبی است و اعلام کرد که امیدوار است رئیس‌جمهور "همه آمریکایی‌ها" باشد.

در نظرسنجی‌های انتخاباتی، هریس همچنان در سطح ملی پیشتاز است، اما رقابت او با ترامپ در چند ایالت چرخشی به‌شدت نزدیک دنبال می‌شود.

نظر شما