مشکلات رانندگان ترانزیت در مرز دوغارون از زبان نماینده مردم در مجلس
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

مشکلات رانندگان ترانزیت در مرز دوغارون از زبان نماینده مردم در مجلس

دکتر سالاری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، به مشکلات رانندگان ترانزیت در مرز دوغارون اشاره کرد و خدمات‌دهی نامناسب طالبان به رانندگان ایرانی را یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها دانست.

وی با بیان اینکه طالبان هنوز مورد مقبولیت کامل جامعه جهانی قرار نگرفته‌اند و رفتارشان با قوانین بین‌المللی همخوانی ندارد، اظهار داشت: «رانندگان ایرانی اجازه ندارند در خودروهای خود بخوابند و امکانات رفاهی مناسبی نیز برای آن‌ها فراهم نیست. متأسفانه، رانندگان مجبور هستند بیرون از خودروهایشان در میان خاک و خاشاک بمانند و این وضعیت باعث نارضایتی و گلایه‌مندی آن‌ها شده است.»

دکتر سالاری همچنین از توافقی با نماینده طالبان در یک ماه گذشته خبر داد که بر اساس آن قرار بود توقف کامیون‌ها کاهش یابد و رانندگان بتوانند در داخل خودروهای خود بمانند. وی افزود که این مشکل تا حدی حل شد، اما مجدداً از یک هفته پیش دوباره سر باز کرده است.

این نماینده مردم تاکید کرد که پیگیری‌های لازم از طریق وزارت خارجه انجام شده و به گفته معاون اقتصادی استاندار، بخشی از مشکل حل شده و تا فردا ان‌شاءالله به طور کامل رفع خواهد شد.

دکتر سالاری در پایان از رانندگان عزیز درخواست کرد که همکاری کنند تا بهانه‌ای به دست طالبان ندهند، زیرا طالبان هنوز به قوانین بین‌المللی پایبند نیستند.

نظر شما