یک نفر از هر شش سوئیسی قربانی تبعیض نژادی شده است
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

یک نفر از هر شش سوئیسی قربانی تبعیض نژادی شده است

طبق نتایج تازه‌ترین نظرسنجی، یک نفر از هر شش نفر در سوئیس طی پنج سال گذشته قربانی تبعیض نژادی بوده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که جوانان و افرادی با پیشینه مهاجرتی به ویژه تحت تأثیر این تبعیض قرار دارند.

۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان که شامل ۱.۲ میلیون نفر از ساکنان سوئیس هستند، گزارش داده‌اند که بارها برخوردهای تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه را تجربه کرده‌اند. مرکز مبارزه با نژادپرستی در سوئیس اعلام کرد که نژادپرستی و تبعیض نژادی به یک واقعیت نگران‌کننده برای شمار زیادی از مردم این کشور تبدیل شده است.

۶۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که در زندگی کاری یا هنگام جستجوی کار، تبعیض نژادی را تجربه کرده‌اند. این موارد شامل تبعیض در روند بررسی درخواست‌ها، توهین، زورگویی و تبعیض در پرداخت دستمزد می‌شود.

علاوه بر این، ۳۰ درصد از افراد حوزه عمومی و ۲۷ درصد از محیط‌های آموزشی به عنوان کانون‌های تبعیض یاد کرده‌اند. این نظرسنجی به وضوح نشان می‌دهد که برای حفاظت بهتر از شهروندان در برابر حاشیه‌نشینی و تبعیض نیاز به اقدامات جدی و نهادی وجود دارد.

شورای فدرال سوئیس اعلام کرده است که در نظر دارد برای توسعه راهبرد و برنامه عملی مبارزه با نژادپرستی و یهودی‌ستیزی با کانتون‌ها همکاری بیشتری داشته باشد و همچنین یک کمیسر جدید در این زمینه منصوب کند. داده‌های این نظرسنجی بخشی از پایش دو سالانه‌ای است که از سال ۲۰۱۰ به‌طور منظم برای توسعه سیاست‌های مؤثر در زمینه مبارزه با نژادپرستی منتشر می‌شود.

نظر شما