تنها رئیس‌جمهور آمریکا که با پرچم کنفدراسیون به خاک سپرده شد
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

تنها رئیس‌جمهور آمریکا که با پرچم کنفدراسیون به خاک سپرده شد

در تاریخ ایالات متحده، سنتی وجود دارد که تابوت رؤسای‌جمهور با پرچم آمریکا پوشانده می‌شود. با این حال، جان تایلر، دهمین رئیس‌جمهور آمریکا، تنها استثنای این قاعده است که با پرچم کنفدراسیون به خاک سپرده شد.

تایلر در سال ۱۷۹۰ در خانواده‌ای ثروتمند و برده‌دار در ویرجینیا متولد شد و بین سال‌های ۱۸۴۱ تا ۱۸۴۵ به عنوان رئیس‌جمهور فعالیت کرد. او به حقوق ایالت‌ها و محدودیت‌های قدرت دولت فدرال اعتقاد داشت و از الحاق تگزاس در سال ۱۸۴۵ حمایت کرد، اقدامی که به افزایش تنش‌ها بین شمال و جنوب کشور انجامید.

با آغاز جنگ داخلی آمریکا، تایلر به شدت از کنفدراسیون حمایت کرد و حتی به عضویت کنگره کنفدراسیون انتخاب شد. وی در ژانویه ۱۸۶۲ درگذشت و به دلیل ارتباطش با کنفدراسیون، از برگزاری یک مراسم دولتی برای ادای احترام به او خودداری شد.

با این حال، رهبران کنفدراسیون به فرصت پیش آمده برای بزرگداشت او پرداختند و مراسم خاکسپاری با شکوهی برگزار کردند. تابوت او در تالار کنگره ریچموند قرار گرفت و با پرچم کنفدراسیون پوشانده شد. تایلر در گورستان هالیوود در ریچموند به خاک سپرده شد و سنگ‌قبرش تنها به دوران ریاست‌جمهوری او اشاره دارد، بدون ذکر ارتباطش با ایالات موتلفه.

میراث تایلر به شدت بحث‌برانگیز است و او اغلب در رده‌بندی مورخان در پایین‌ترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد. یکی از دستاوردهای او، ایجاد «سابقه تایلر» بود که مشخص کرد معاون رئیس‌جمهور به‌طور خودکار پس از مرگ رئیس‌جمهور، به عنوان رئیس دولت منصوب می‌شود.

نظر شما