موضوع : پژوهش | پایان نامه

واکاوی دیدگاه هرمنوتیک میانه رو برای فهم متون درسی با تاکید بر آراء ریکور


کارشناسی ارشد 1396
پدیدآور: عادله باقرپور کتی‌سری استاد راهنما: حکیمه‌السادات شریف‌زاده خاوری استاد مشاور: مهدی خبازی
دانشگاه مازندران
چکیده

امروزه صاحبنظران هرمنوتیک را از بزرگترین و زنده ترین مکاتب فلسفی و ادبی قرن بیستم می دانند. رشد شتابنده ای که هرمنوتیک در طی یکی دو قرن گذشته داشته باعث شده که حتی برخی از اندیشمندان علم را نیز نوعی تاویل به حساب بیاورند. محقق معتقداست که پرداختن به زوایای مختلف دیدگاه ریکوردرخصوص علم هرمنوتیک برای فهم متون درسی می تواندپیام های قابل توجهی برای مربیان وفراگیران داشته باشدوشیوه مناسبی رادراختیارمربیان قراردهدتابتوانندفراگیران رادرخواندن متون درسی به سوی فهم سوق دهند.محقق دراین تحقیق به دنبال ان است تادریابدکه چطورمیتوان ازدیدگاه هرمنوتیک میانه رومددگرفت تافهم متون درسی برای دانش اموزان اسان تروجذاب ترگردد. عنوان این پژوهش "واکاوی دیدگاه هرمنوتیک میانه رو برای فهم متون درسی با تاکید بر ارا ریکور" است بنابراین محور اصلی این پژوهش دیدگاه هرمنوتیک ریکور است. بررسی ماهیت پژوهش و نیز ماهیت موضوع مدلل می سازد که موضوع تحقیق امری نظری و بنیادی است و ناظر بر مفاهیم فلسفی است بعلاوه پژوهش حاضر از جمله پژوهش های کیفی نیز محسوب می شود. بر این اساس روش انجام پژوهش روش توصیفی - تحلیلی است زیرا محقق از یک طرف در پی توصیف و شناخت مفاهیم اصلی موجود در هرمنوتیک فلسفی ریکور (توصیف) و از طرف دیگر در پی تحلیل این مفاهیم برای استنتاج مفهوم است.

 

نظر شما