خشم بازرگانان اینترنتی برای گوگل
روزنامه شرق، سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۲ - ۱۵ شوال ۱۴۲۴ - ۹ دسامبر ۲۰۰۳
ایلنا به نقل از بی بی سی: بسیاری از بازرگانان آن لاین معتقدند که تغییرات انجام شده در مورد جست وجوگر گوگل موجب شده یافتن سایت آنان برای مشتریان بسیار دشوار شود. برای تجارت اینترنتی و یا هر شرکت دیگری که به صورت آن لاین داد و ستد می کنند دسترسی آسان مشتریان به سایت آنها یکی از مهم ترین عوامل موفقیت است. اغلب گردانندگان موتورهای جست وجوگر در اینترنت خواستار آنند که دقیق ترین نتایج را به کاربران خود ارائه کنند، بنابراین وب سایت ها ناگزیر به تطابق دقیق خود با قوانین آنان هستند. تغییرات اخیر ایجاد شده در موتور جست وجوگر گوگل سبب سردرگمی کاربران شده و کاربران در تشخیص ماهیت نتایج به دست آمده اغلب دچار سرگردانی می شوند. از آنجایی که شرکت گوگل ۵۵ درصد از بازار جست وجوی اینترنت را در اختیار دارد، این تغییرات موجب زیان تعداد زیادی از بازرگانان می شود که برای تجارت خود به اینترنت و به شکل غیر مستقیم به گوگل وابسته هستند. یکی از مهم ترین مشکلات موتورهای جست وجوگر اینترنتی این است که تمامی شرکت ها و سایت های موجود در اینترنت خواستار قرار گرفتن در صدر لیست نتایج به دست آمده پس از جست وجو هستند. به همین دلیل اغلب آنان با سوءاستفاده از نحوه جست وجوی گوگل که به جای جست وجوی کلمات تایپ شده کل متن موجود در وب سایت را خوانده و در صورت بستگی مستقیم به کلمات تایپ شده از سوی کاربر آن را در لیست نتایج ارائه شده وارد می کند.
نظر شما