چرا رضازاده بکام نمی شود
روزنامه شرق، چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۲ - ۱۵ شوال ۱۴۲۴ - ۱۰ دسامبر ۲۰۰۳
مسئله ما اصلاً این نیست که چرا عکس های تبلیغاتی بکام از سطح شهر برچیده شد، بالاخره بکام ایرانی نیست و ما نباید سنگش را به سینه بزنیم اما چرا عکس های رضازاده بر بیلبوردهای لندن نقش نمی بندد، می دانیم که وقتی پای مصالح اقتصادی و تجاری به میان آید، زمامداران تبلیغاتی دنیا مساوات را رعایت خواهند کرد و در این مساوات تبلیغاتی چیزی که علاوه بر منفعت مالی سرمایه گذاران _ که البته به ما ربط و دخلی نخواهد داشت _ حاصل خواهد شد وجهه تبلیغی برای ایران است.بی اعتنایی به وجهه تبلیغاتی رضازاده را می توان این طور توجیه کرد که ما تا به حال قهرمانی در این سطح نداشته ایم و بنابراین برای چنین مورد خاصی برنامه ریزی قبلی صورت نگرفته است، اما این توجیه تمام مشکل را بیان نمی کند، در واقع ما به دلیل اینکه در تجارت جهانی چندان نقش نداشته ایم در تبلیغات نیز به سیاهی لشگر تبدیل شده ایم، اما خوشبختانه در تبلیغات ملزوماتی نیز وجود دارد که لزوماً مادی و تجاری نیست و می تواند به اعتلای یک فرهنگ نیز بینجامد. رضازاده می تواند در تبلیغات جهانی رسانه ای قدرتمند برای زبانزد شدن نام سرزمینش باشد و این تبلیغات برای شخص رضازاده هم شهرت طولانی تری را به همراه داشته شد.
نظر شما