خشونت های بین قومی کنگو  بر سر حقوق زمین و مالیات بدتر می شود
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

خشونت های بین قومی کنگو بر سر حقوق زمین و مالیات بدتر می شود

کینشاسا، کنگو - حداقل 10 نفر در درگیری های بین قومی در جنوب غربی کنگو کشته شدند و ده ها نفر دیگر زخمی شدند، زیرا خشونت ها بر سر حقوق زمین و مالیات بدتر می شود.

درگیری ها در هفته های اخیر بین مردم بانگالا و تیبا، دو گروه قومی که در منطقه زندگی می کنند، در جریان است. خشونت ها از زمانی که دولت یک مالیات جدید بر زمین را اعمال کرد، تشدید شده است.

مردم بانگالا می گویند که این مالیات تبعیض آمیز است و آنها نمی توانند از پس آن برآیند. آنها همچنین می گویند که دولت به آنها زمین کافی نمی دهد و آنها مجبورند با مردم تیبا برای منابع رقابت کنند.

مردم تیبا می گویند که مردم بانگالا تهدید کننده هستند و سعی می کنند آنها را از خانه هایشان بیرون کنند. آنها همچنین می گویند که دولت به آنها کمک نمی کند تا با خشونت ها مقابله کنند.

دولت کنگو گفته است که در حال تلاش برای حل درگیری ها است، اما تاکنون موفقیتی نداشته است. خشونت ها باعث آوارگی هزاران نفر شده است و زندگی بسیاری از مردم را مختل کرده است.

سازمان ملل خواستار پایان فوری خشونت ها شده است و هشدار داده است که در صورت عدم اقدام، درگیری ها می تواند به یک درگیری بزرگ تبدیل شود.

نظر شما