درگیری‌های قومی در هند، مودی را زیر فشار قرار می‌دهد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

درگیری‌های قومی در هند، مودی را زیر فشار قرار می‌دهد

دهلی نو، هند - درگیری‌های قومی در ایالت شمال شرقی مانیپور که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر و آوارگی ده‌ها هزار نفر شده است، نخست وزیر نارندرا مودی را زیر فشار قرار داده است.

درگیری‌ها در اوایل ماه مه بین مردم کوکی، یک گروه قومی بومی، و مردم مییتی، یک گروه قومی مهاجر، آغاز شد. کوکی ها ادعا می کنند که مییتی ها زمین های آنها را اشغال کرده اند و منابع آنها را غارت کرده اند. مییتی ها این ادعاها را رد کرده اند و گفته اند که کوکی ها در تلاش برای ایجاد یک منطقه خودمختار هستند.

درگیری ها به سرعت تشدید شد و به خشونت منجر شد. نیروهای امنیتی هند برای برقراری صلح اعزام شده اند، اما تا کنون موفق نشده اند.

درگیری های قومی در مانیپور یک بحران انسانی ایجاد کرده است. بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ده ها هزار نفر آواره شده اند. بسیاری از خانه ها، مغازه ها و مدارس ویران شده است.

درگیری های قومی در مانیپور همچنین یک چالش سیاسی برای مودی ایجاد کرده است. مودی به دلیل مدیریت بحران مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی از کارشناسان گفته اند که دولت مودی برای جلوگیری از درگیری های قومی کافی نکرده است.

مودی این انتقادات را رد کرده است و گفته است که دولت او در حال تلاش برای حل درگیری است. او گفته است که دولت او به بازسازی مناطق آسیب دیده و کمک به آوارگان کمک خواهد کرد.

مشخص نیست که درگیری های قومی در مانیپور چه زمانی پایان خواهد یافت. با این حال، مشخص است که این درگیری ها یک بحران انسانی و سیاسی ایجاد کرده است که هند را تحت تاثیر قرار داده است.

نظر شما