اتصال راه آهن ایران و عراق آغاز می شود
روزنامه شرق ، سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۲ - ۲۱ شوال ۱۴۲۴ - ۱۶ دسامبر ۲۰۰۳
ایسنا: « پروژه اتصال راه آهن خرمشهر به بصره مصوب و یادداشت تفاهم آن با وزیر حمل و نقل عراق و استاندار بصره و عضو شورای حکومت انتقالی عراق امضاء شده است.» مهندس احمد خرم، وزیر راه و ترابری با مهم خواندن اتصال راه آهن ایران به شبکه راه آهن عراق، افزود:« برای تردد زائران و انتقال کالا این اتصال خیلی تعیین کننده است و امیدواریم هر چه سریع تر بتوانیم این پروژه را شروع کنیم.» وزیر راه و ترابری درباره پروژه آزاد راه بندر امام خمینی (ره) اهواز، گفت:« ما این پروژه را سال گذشته شروع کردیم و مدت اجرای آن سه سال است. امیدواریم که در کمتر از دو سال از آن بهره برداری شود و با سرعت خوبی هم در حال پیشروی است.» مهندس احمد خرم، وزیر راه و ترابری، همچنین طی سخنانی در همایش چشم انداز توسعه راه های خوزستان گفت:« بحران جدی آینده کشور شبکه اتوبان شهری و برون شهری است. اگر اتوبان های مورد نیاز را نسازیم با این روند رشد تصادفات، محاسبه کردیم در سال ۱۴۰۰ سالانه ۱۷۰ هزار کشته خواهیم داد.» به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) وی اظهار داشت: « یک مشاور برجسته راه در دنیا در سال ۵۳ مطالعه جامعی انجام داد و پیش بینی کرد که برای افق ۸۱ باید ۱۲ هزار کیلومتر اتوبان در کشور بسازیم که در غیر این صورت ۱۸ هزار کشته خواهیم داد؛ البته این رقم در سال ۸۱ به ۲۳ هزار کشته رسیده است و معلوم می شود که در ازای احداث نکردن این میزان اتوبان مشکلات دیگری هم به وجود آمده است.» خرم گفت : « در کشور به ازای هر ۱۰ هزار خودرو ۳۲ کشته داریم و این میزان در استان خوزستان زیر ۲۰ کشته است که رقم مناسبی است. البته رقم قابل قبول ۲/۵ کشته به ازای ۱۰ هزار خودرو است. در کشورهای پیشرفته این میزان ۱/۵ کشته به ازای ۱۰ هزار خودرو است.»
نظر شما