یک مرد سعودی به دلیل ارسال توییت به اعدام محکوم شد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

یک مرد سعودی به دلیل ارسال توییت به اعدام محکوم شد

دبی، امارات متحده عربی – به گفته مدافعان حقوق بشر و خانواده وی، اخیراً یک معلم بازنشسته در عربستان سعودی به دلیل توئیت هایش در انتقاد از رهبری کشور به تعداد انگشت شماری از پیروانش به اعدام محکوم شد.

محکومیت محمد الغامدی که در سن 50 سالگی قرار دارد، آخرین مورد از سرکوب فزاینده کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان سعودی است. در حالی که برخی دیگر به دلیل توئیت‌ها و انتقادهای آنلاین خود از دولت، از ۲۰ تا ۴۵ سال حبس می‌گذرانند، به نظر می‌رسد الغامدی اولین فردی است که تنها بر اساس پست‌هایش در X، که قبلا توییتر نامیده می‌شد، و فعالیت‌های یوتیوب به اعدام محکوم می‌شود.

هدف گیری گسترده منتقدان زمانی آشکار شد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، اصلاحات حساسی را انجام داد که زندگی را تغییر داد و محدودیت ها را برای بسیاری در این کشور کاهش داد. این اصلاحات گسترده، مانند اجازه دادن به زنان برای رانندگی، پایان دادن به قوانین سخت‌گیرانه تفکیک جنسیتی در انظار عمومی و گشودن کشور به روی سرگرمی و گردشگری، همزمان شده است با کاهش گسترده مخالفت‌ها.

الغامدی، پدر هفت فرزند ساکن مکه، بین دو حساب کاربری ناشناس که در X اداره می کرد، فقط 10 دنبال کننده به دست آورده بود. به گفته دیده بان حقوق بشر، او از این سایت رسانه های اجتماعی برای انتقاد از فساد دولتی استفاده می کرد، اما بیشتر پست های خود را دوباره به اشتراک می گذاشت. منتقدان محبوب دولت

نظر شما