دوست می شدم تا ماشین بدزدم
موضوع : نمایه مطبوعات | شرق

دوست می شدم تا ماشین بدزدم

روزنامه شرق، پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۲ - ۲۳ شوال ۱۴۲۴ - ۱۸ دسامبر ۲۰۰۳

گروه اجتماعی: دختر جوانی که با طرح دوستی با مالکان خودروهای گرانقیمت ماشین آنها را می دزدید توسط مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

راز سرقت های این دختر ۱۷ ساله وقتی فاش شد که مأموران گشت پلیس وی را به همراه یک پسر جوان در یک دوو سی یلو سرقتی توقیف کردند.

مأموران گشت پلیس ابتدا به دلیل ظن به خودرو ۲ سرنشین را مورد بازجویی قرار دادند. دقایقی از پرس و جو نگذشته بود که مأموران دریافتند دوو سی یلو سرقتی است. به همین دلیل دو جوان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.«الهه» دختر ۱۷ ساله در بازجویی ها اعتراف کرد با ایجاد رابطه دوستی با مالکان خودروهای مدل بالا وسیله نقلیه آنها را سرقت می کرده است.

در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که خودرو دوو سی یلو توسط الهه با همکاری دختر دیگری به نام نگار سرقت شده است.الهه در این باره معترف شد که: «رانندگی را نزد نگار و دوستان او یاد گرفته و پس از این دست به سرقت خودرو زده است.»

با این اعترافات مأموران دوباره درباره وضعیت و سابقه وی استعلام کردند. آنها به زودی دریافتند که الهه و نگار قبلاً در دادسرای امور جنایی تهران پرونده داشته و با سپردن وثیقه آزاد شده بودن.

با این سرنخ تحقیقات وسیع تری درباره الهه انجام دادند. دختر ۱۷ ساله در این تحقیقات معترف شد که مدتی قبل در تاریخ ۱۰ آبان ۸۲ در شهرک غرب تهران یک دستگاه پژو ۲۰۶ را هم به همین شیوه یعنی با ایجاد رابطه دوستی با مالک سرقت کرده است.

در همین اعترافات مشخص شد الهه و نگار عضو یک گروه کیف قاپی هستند. مأموران نگار را نیز شناسایی و دستگیر کردند. در اعترافات این دو مشخص شد تاکنون چندین فقره کیف قاپی به وسیله این دو دختر انجام شده است. با این اعترافات پرونده دو دختر جوان برای شناسایی دیگر عوامل گروه تبهکاری آنان به دایره مبارزه با کیف قاپی آگاهی تهران ارجاع شد.

بازپرس سعید رضایی پس از تحقیق درباره الهه به دلیل تناقض گویی و نحوه رفتار وی این دختر را به پزشکی قانونی اعزام کرد تا مشخص شود که آیا او مشکل روانی دارد یا خیر.با این اقدام و جوابیه پزشکی قانونی الهه در اختیار آگاهی خواهد بود تا ابعاد گفته های وی مشخص شود.الهه تاکنون اعتراف کرده است که با گروهی کیف قاپ همکاری داشته است. ماموران آگاهی نیز تحقیقات خود درباره فردی به نام «یاشار» را آغاز کرده اند که الهه مدعی است رئیس باند کیف قاپی بوده است.پلیس آگاهی تهران ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد در قبال چنین پیشنهادهایی مراقب باشند زیرا با توجه به اعمال متهم اصلی این پرونده احتمال سوءاستفاده از ایجاد روابط وجود دارد.

بازپرس رضایی نیز در این باره به مردم هشدار داد و گفت« مراقب روابطی که با این گونه افراد در جست و جو برقراری آن هستند باشید.»
 

نظر شما