ژاپن موشک حامل یک تلسکوپ پرتو ایکس را برای کشف منشأ کیهان پرتاب کرد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

ژاپن موشک حامل یک تلسکوپ پرتو ایکس را برای کشف منشأ کیهان پرتاب کرد

ژاپن روز سه شنبه یک تلسکوپ فضایی کوچک را به فضا پرتاب کرد تا به دنبال نشانه هایی از اولین ستارگان و کهکشان های تشکیل شده در جهان باشد.

تلسکوپ، به نام LiteBIRD، در ساعت 10:03 صبح به وقت شرقی از پایگاه فضایی تانیگاشیما در ژاپن پرتاب شد. این تلسکوپ به مدت سه سال در مدار قطبی زمین قرار خواهد گرفت و در جستجوی نور فروسرخ از اولین ستارگان و کهکشان های جهان خواهد بود.

LiteBIRD توسط آژانس فضایی ژاپن (JAXA) و دانشگاه توکیو ساخته شده است. این تلسکوپ از یک آینه 2.5 متری استفاده می کند که حساس ترین در نوع خود در جهان است.

دانشمندان امیدوارند که LiteBIRD بتواند اطلاعات جدیدی در مورد نحوه تشکیل جهان ارائه دهد. آنها معتقدند که این تلسکوپ می تواند به آنها کمک کند تا درک کنند که چگونه اولین ستارگان و کهکشان ها تشکیل شده اند و چگونه به شکل گیری کهکشان های مدرن کمک کرده اند.

پرتاب LiteBrd نقطه عطفی مهم در اکتشافات فضایی است. این تلسکوپ می تواند به ما کمک کند تا درک بهتری از تاریخ جهان به دست آوریم و به ما در پاسخ به برخی از بزرگترین سوالات کیهان شناسی کمک کند.

در اینجا برخی از نکات کلیدی درباره پرتاب LiteBIRD آورده شده است:

LiteBIRD یک تلسکوپ فضایی کوچک است که برای جستجوی نشانه هایی از اولین ستارگان و کهکشان های تشکیل شده در جهان طراحی شده است.
این تلسکوپ توسط آژانس فضایی ژاپن (JAXA) و دانشگاه توکیو ساخته شده است.
LiteBIRD از یک آینه 2.5 متری استفاده می کند که حساس ترین در نوع خود در جهان است.
این تلسکوپ به مدت سه سال در مدار قطبی زمین قرار خواهد گرفت.
دانشمندان امیدوارند که LiteBIRD بتواند اطلاعات جدیدی در مورد نحوه تشکیل جهان ارائه دهد.

نظر شما