پیکر استاد «راشد محصل» در مشهد خاکسپاری شد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

پیکر استاد «راشد محصل» در مشهد خاکسپاری شد

به گزارش ایرنا، پیکر این استاد برجسته خراسانی و کشورمان در بلوک ۴۲ بهشت رضا در قطعهٔ نام‌آوران این آرامستان به خاک سپرده شد.

زنده یاد راشد محصل، درخردادماه سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در روستای «افضل‌آباد ماژان» در خراسان جنوبی متولد شد و ۱۹ مهر ماه امسال دار فانی را وداع گفت.

عضویت در هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، تدریس در دانشگاه‌های تبریز، دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه بیرجند، همکاری با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، شورای کتاب کودک، تدوین دایرة المعارف (قاموس)، مرکزخراسان شناسی، عضویت در قطب فردوسی شناسی و عضویت در هیأت مدیره فرهنگسرای فردوسی و انتشار ده‌ها عنوان کتاب و مقاله بخشی از فعالیت های علمی و آموزشی وی بود.

آن مرحوم بیش از ۸۰ مقاله و کتاب نوشته است که از جمله کتاب‌های او می‌توان به «پرتوهایی از قرآن و حدیث در ادب فارسی»، «گزیده حدیقه سنایی با شرح و توضیح»، «نشانه‌شناسی ادبی در کاربرد قرآن و حدیث»، «تاریخ فرهنگ و آموزش نوین در بیرجند»، «فارسی عمومی» (با همکاری دکتر بهنام‌فر و دکتر محمّدی)، «داستان گشتاسب در دو نگاه» (پیکره‌شناسی و دریافت‌های اجتماعی)، «نظارت بر تهیه و چاپ سه کتاب شاهنامه‌پژوهی و «خیّام‌شناخت و عطّارشناخت» (ویژه‌نامه‌های فردوسی، خیّام و عطّار) اشاره کرد.



 

نظر شما