دکتر داوود هرمیداس باوند درگذشت
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

دکتر داوود هرمیداس باوند درگذشت

داوود هرمیداس باوند، دکترای روابط بین‌الملل و از جمله کارشناسان سیاست خارجی ایرانی، ظهر امروز، یکشنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۲ در گذشت.
باوند متولد ۱۳۳۳ در تهران بود. او تحصیلات خود را در رشته روابط بین‌الملل در دانشگاه تهران آغاز کرد و سپس در دانشگاه های کلمبیا و پرینستون ادامه داد. او دکترای خود را در سال ۱۳۶۳ از دانشگاه پرینستون دریافت کرد.
باوند پس از بازگشت به ایران، در دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس به تدریس روابط بین‌الملل پرداخت. او همچنین در مؤسسه مطالعات بین‌المللی مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کرد.
باوند از جمله کارشناسان برجسته سیاست خارجی ایران بود. او مقالات و کتاب های متعددی در زمینه سیاست خارجی ایران و روابط بین‌الملل منتشر کرده بود. او همچنین به عنوان مشاور و تحلیلگر مسائل سیاسی و امنیتی ایران شناخته می شد.
باوند درگذشت اوضای غم و اندوه در میان جامعه علمی و دانشگاهی ایران ایجاد کرد. بسیاری از مقامات و شخصیت های سیاسی و علمی ایران درگذشت او را تسلیت گفتند.
درگذشت داوود هرمیداس باوند، ضایعه ای بزرگ برای جامعه علمی و دانشگاهی ایران است. او از جمله کارشناسان برجسته سیاست خارجی ایران بود که خدمات ارزنده ای به این عرصه ارائه کرد.

نظر شما