پاسخ گوترش به نتانیاهو:  نارضایتی‌ فلسطینی‌ها مربوط به ۵۶ سال اشغال است
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

پاسخ گوترش به نتانیاهو: نارضایتی‌ فلسطینی‌ها مربوط به ۵۶ سال اشغال است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در پاسخ به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که از همان ابتدا حماس را محکوم کرده است. او همچنین تاکید کرد که حماس برابر با مردم فلسطین نیست و نباید از کارهای وحشتناک انجام‌شده توسط حماس به عنوان دلیلی برای مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین استفاده کرد.
گوترش در ادامه گفت نارضایتی‌های فلسطینیان به دلیل «۵۶ سال اشغال» است اگرچه «هیچکدام از این نارضایتی‌ها حمله وحشیانه حماس را توجیه نمی‌کند.»
نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گوترش را متهم کرده بود که اسرائیل را محکوم می‌کند اما به جای آن، باید از حماس بخواهد قوانین بین‌المللی را تبعیت کند.
پاسخ گوترش به سخنان نتانیاهو نشان‌دهنده اهمیتی است که او برای تمایز بین حماس و مردم فلسطین قائل است. او معتقد است که حماس یک گروه تروریستی است که مسئول حملات وحشیانه به غیرنظامیان اسرائیلی است. با این حال، او مردم فلسطین را قربانیان این حملات می‌داند و معتقد است که باید از آنها در برابر تجاوزات حماس محافظت کرد.
گوترش همچنین بر ضرورت پایان دادن به اشغال فلسطین تاکید کرد. او معتقد است که اشغال فلسطین یکی از دلایل اصلی نارضایتی‌های مردم فلسطین است و باید برای پایان دادن به آن تلاش کرد.
پاسخ گوترش به سخنان نتانیاهو می‌تواند زمینه‌ساز میانجی‌گری سازمان ملل در پایان دادن به جنگ میان اسرائیل و حماس باشد. گوترش در سخنان خود بر ضرورت «سود بردن» از وضعیت جاری به منظور «بررسی امکان راه‌حل دوکشوری» تاکید کرد. او معتقد است که راه‌حل دوکشوری تنها راه برون‌رفت از بحران کنونی در خاورمیانه است.

نظر شما