وضعیت ترافیک در برخی از مناطق ایران
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

وضعیت ترافیک در برخی از مناطق ایران

با توجه به گزارشات دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، تهران، زنجان، مازندران و مرکزی اتفاق افتاده است. همچنین بارش باران در برخی از محورهای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، کردستان و قم نیز گزارش شده است.

در این شرایط، پلیس به رانندگان توصیه می‌کند که قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند، با سرعت مناسب رانندگی کنند و دقت بیشتری در حین رانندگی داشته باشند. همچنین قبل از شروع سفر، رانندگان باید از پر بودن باک خودرو اطمینان حاصل کنند و همراه داشتن زنجیرچرخ، پرف‌پاک‌کن‌ها و بخاری خودرو را بررسی کنند.

درباره وضعیت ترافیکی جاده‌ها، گزارش‌ها نشان می‌دهد که ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور چالوس در حدفاصل تونل کندوان تا سیاه‌بیشه و در محور هراز در هر دو مسیر روان است با این وجود در محدوده امامزاده هاشم با افزایش حجم تردد مواجه شده است.

علاوه بر این، وضعیت مشابه در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل کمالشهر تا حصارک و محدوده گلشهر گزارش شده است. همچنین در آزادراه تهران - کرج - قزوین حدفاصل گرمدره تا پل فردیس و محور تهران - شهریار نیز وضعیت مشابهی گزارش شده است.

در آزادراه تهران - ساوه حدفاصل فیروزبهرام تا دهشاد و آزادراه قم - تهران وبالعکس در محدوده‌های بهشت زهرا و پل اتوبان آزادگان نیز ترافیک پرحجم و روان گزارش شده است.

همچنین، برخی از محورهای دیگر نیز به دلیل انسداد مسدود شده اند. محور جنگل گلستان - چمن بید و محور خرم آباد - پل دختر تا اطلاع بعدی مسدود هستند. همچنین سه محور غمتأثر از بارش برف و باران وضعیت ترافیکی بدتری را تجربه می‌کنند. در صورتی که برای سفر ضروری است، بهتر است قبل از شروع سفر وضعیت جاده‌ها را بررسی کنید و از مسیرهای جایگزین استفاده کنید. همچنین، با توجه به شرایط جوی، زمان سفر را بیشتر انتظار بگذارید تا بتوانید با احتیاط و دقت بیشتر به مقصد برسید.

در نهایت، توصیه می‌شود با اطلاع از وضعیت جاده‌ها و شرایط آب و هوایی، برنامه‌ریزی مناسب برای سفر خود داشته باشید و در صورت امکان، تا زمان بهبود شرایط جاده‌ها سفر خود را به تعویق بیاندازید.

نظر شما