تری ونبلز، سرمربی پیشین تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و استرالیا، در سن 80 سالگی درگذشت
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

تری ونبلز، سرمربی پیشین تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و استرالیا، در سن 80 سالگی درگذشت

ونبلز که از بیماری سرطان رنج می‌برد، در ساعات اولیه روز یکشنبه درگذشت. او در طول دوران مربیگری خود، موفقیت‌های زیادی را در عرصه باشگاهی و ملی کسب کرد.
ونبلز در سال 1982 هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده گرفت و در جام جهانی 1986 مکزیک، این تیم را به جمع چهار تیم برتر رساند. او همچنین در سال 1990 هدایت تیم ملی استرالیا را برعهده گرفت و این تیم را به جام جهانی 1994 رساند.
ونبلز در رده باشگاهی نیز موفقیت‌های زیادی را کسب کرد. او در سال 1984 با هدایت تیم تاتنهام، این تیم را به قهرمانی جام حذفی رساند. او همچنین در سال 1988 با هدایت تیم لیدزیونایتد، این تیم را به قهرمانی لیگ برتر رساند.
ونبلز یکی از مربیان تأثیرگذار در تاریخ فوتبال انگلیس بود. او به خاطر سبک بازی تهاجمی و هجومی خود شناخته می‌شد.
واکنش‌ها به درگذشت تری ونبلز
درگذشت تری ونبلز با واکنش‌های زیادی از سوی اهالی فوتبال همراه شد.
گاری لینیکر، ستاره سابق تیم ملی انگلیس، در واکنش به درگذشت ونبلز گفت: «تری ونبلز یک افسانه واقعی بود. او یک مربی بزرگ و یک دوست عالی بود. من همیشه خاطرات زیادی از کار با او دارم. او برای همیشه در قلب من خواهد ماند.»
دیوید بکام، ستاره سابق تیم ملی انگلیس، نیز در واکنش به درگذشت ونبلز گفت: «تری ونبلز یک مربی بزرگ و یک مرد بزرگ بود. او تأثیر زیادی بر زندگی من داشت. من همیشه از او سپاسگزار خواهم بود.»
جان شارلستون، رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس، نیز در واکنش به درگذشت ونبلز گفت: «تری ونبلز یک شخصیت بزرگ در فوتبال انگلیس بود. او یک مربی بزرگ و یک مرد بزرگ بود. او همیشه در یاد ما خواهد ماند.»

نظر شما