رئیسی: مردم غزه باید برای آینده خود تصمیم بگیرند
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

رئیسی: مردم غزه باید برای آینده خود تصمیم بگیرند

در گفتگوی تلفنی رئیس‌جمهور ایران و ترکیه، رئیسی بر حق مردم غزه برای تعیین سرنوشت خود تأکید کرد و هرگونه دخالت آمریکا در این زمینه را محکوم کرد.
در این گفتگو، رئیسی روابط دو کشور را دوستانه و مبتنی بر حسن همجواری، ارزش‌های دینی و منافع مشترک دو ملت توصیف کرد و بر تقویت و ارتقای سطح همکاری‌ها و مناسبات تهران–آنکارا تأکید کرد.
وی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، آمریکا را قاتل مردم غزه خواند و هرگونه دخالت این کشور در آینده غزه را ادامه جنایات این کشور در حق فلسطینیان توصیف کرد.
رئیسی با اشاره به همدستی و مباشرت آمریکایی‌ها در جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و قتل‌عام مردم مظلوم غزه، ‌بر رسوایی و بی‌اعتباری دولت آمریکا نزد افکارعمومی ملت‌ها تاکید کرد و گفت‌: مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند و آمریکا حق هیچ‌گونه دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارند و هرگونه اقدام آنها در این زمینه محکوم به شکست است.
اردوغان نیز در این گفتگو بر روابط خوب و سازنده تهران-آنکارا تأکید کرد و بر تلاش برای ارتقای این روابط به سطح ممتاز و استثنائی تاکید کرد.
اردوغان همچنین بر آمادگی کشورش برای برگزاری نشست شورای‌عالی همکاری میان دو کشور تأکید کرد.
 

نظر شما