کمبود راننده تراموا در آلمان و راه حل جدید برای آن
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

کمبود راننده تراموا در آلمان و راه حل جدید برای آن

دانشجویان آلمانی برای حل مشکل کمبود راننده تراموا به کار گرفته می‌شوند. بندیکت هانه، نمونه‌ای از این دانشجویان است که صبح‌ها به عنوان راننده تراموا در شهر نورنبرگ کار می‌کند و بعد از ظهرها به تحصیلات خود ادامه می‌دهد. 
هانه ۲۴ ساله می‌گوید که این کار، رویای دوران کودکی او را به واقعیت تبدیل کرده است. او از اینکه می‌تواند با تراموای "خودش" در شهر بچرخد و مسافران را جابجا کند، لذت می‌برد. 
مقامات شهر نورنبرگ سالانه به ۱۶۰ راننده جدید برای مترو، تراموا و اتوبوس نیاز دارند. با این حال، کمبود نیروی کار در آلمان، گریبانگیر بخش حمل و نقل عمومی نیز شده است. 
شرکت حمل و نقل نورنبرگ برای حل این مشکل، فرصت‌های شغلی پاره‌وقتِ متناسب با برنامه‌های دانشگاهی را برای دانشجویان ایجاد کرده است. 
دانشجویان برای کار در این شغل باید حداقل ۲۱ سال سن و گواهینامه رانندگی داشته باشند. آنها یک دوره آموزشی چهار هفته‌ای را در طول تعطیلات دانشگاهی خود می‌بینند که شامل کلاس تئوری، تمرین روی شبیه‌ساز و سپس تمرین روی تراموای واقعی است. 
جذب دانشجویان به عنوان راننده تراموا، راه حلی خلاقانه برای مشکل کمبود نیروی کار در آلمان است. این طرح نه تنها به شرکت‌های حمل و نقل عمومی در تامین نیروی انسانی مورد نیازشان کمک می‌کند، 
بلکه برای دانشجویان نیز فرصتی برای کسب درآمد و تجربه کاری مفید فراهم می‌کند.
م

نظر شما