کشف بقایای زنان شکنجه‌شده و خفه شده در فرانسه: شواهدی از قربانی‌های آیینی در دوران نوسنگی
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

کشف بقایای زنان شکنجه‌شده و خفه شده در فرانسه: شواهدی از قربانی‌های آیینی در دوران نوسنگی

باستان‌شناسان در حین کاوش در مکانی در جنوب شرقی فرانسه، بقایای دو زن متعلق به عصر ماقبل تاریخ را کشف کرده‌اند که شواهد نشان می‌دهد به طرز وحشیانه‌ای شکنجه شده و به قتل رسیده‌اند. این کشف هولناک، دریچه‌ای به سوی خشونت و آیین‌های وحشیانه در جوامع نوسنگی می‌گشاید.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که این زنان بین 5300 تا 5100 سال پیش از میلاد مسیح زندگی می‌کرده‌اند. اجساد آنها در وضعیتی رها شده در یک گودال کم عمق پیدا شد و آثار جراحات متعددی بر روی استخوان‌هایشان مشهود بود. به گفته باستان‌شناسان، این جراحات به احتمال زیاد در اثر شکنجه با اشیاء تیز ایجاد شده‌اند. 
نکته قابل توجه در مورد مرگ این زنان، شیوه خفه‌کردن آنها است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر دو زن با استفاده از یک کمربند یا طناب خفه شده‌اند. این شیوه خفه‌کردن، که به عنوان "خودخفگی" شناخته می‌شود، در برخی از فرهنگ‌های باستانی به عنوان نوعی خودکشی نمادین تلقی می‌شده است. در این روش، فرد قربانی با بستن طناب یا کمربند به دور گردن خود، به تدریج خود را خفه می‌کند.
باستان‌شناسان معتقدند که کشف این دو زن، می‌تواند شواهدی از انجام مراسم قربانی در دوران نوسنگی باشد. در برخی از جوامع باستانی، از قربانی انسان برای جلب رضایت خدایان و تضمین باروری زمین یا پیروزی در جنگ استفاده می‌شده است. 
کشف بقایای این زنان در فرانسه، دریچه‌ای به سوی تاریکی و خشونت در جوامع نوسنگی می‌گشاید. این کشف هولناک، یادآور شکنندگی زندگی انسان در دوران‌های گذشته و نقش وحشتناک آیین‌ها در برخی از فرهنگ‌ها است. 
نقات کلیدی:

بقایای دو زن متعلق به عصر ماقبل تاریخ در فرانسه کشف شد.
شواهد نشان می‌دهد که این زنان به طرز وحشیانه‌ای شکنجه شده و به قتل رسیده‌اند.
شیوه خفه‌کردن این زنان نشان‌دهنده نوعی "خودکشی نمادین" است که در برخی فرهنگ‌های باستانی رایج بوده است.
باستان‌شناسان معتقدند که این کشف می‌تواند شواهدی از انجام مراسم قربانی در دوران نوسنگی باشد.

 

نظر شما