کشف گورهای مرموز باستانی از اسب‌های متعلق به ۲ هزار سال پیش در فرانسه
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

کشف گورهای مرموز باستانی از اسب‌های متعلق به ۲ هزار سال پیش در فرانسه

در حوالی شهر ویل‌دیو-سور-اندر در مرکز فرانسه، باستان‌شناسان حین کاوش در محوطه‌ای متعلق به قرن پنجم تا ششم میلادی، به کشف عجیبی دست یافتند: ۹ گور بزرگ که بقایای ۲۸ اسب نر را در خود جای داده بود. این اسب‌ها که همگی حدوداً ۶ سال سن داشتند، مدتی کوتاه پس از مرگ به شکلی مرموز در کنار هم و در گودال‌هایی عمیق دفن شده بودند. در جوار یکی از این گودال‌ها، بقایای دو سگ نیز کشف شد.
قدمت این بقایا به دوره جنگ‌های گالی و آغاز امپراتوری روم باستان، یعنی حدود دو هزار سال پیش، باز می‌گردد. باستان‌شناسان موسسه ملی تحقیقات باستان‌شناسی فرانسه (INRAP) که مسئول حفاری این محوطه هستند، هنوز در حال بررسی علت مرگ و تدفین این اسب‌ها هستند. 
هنوز مشخص نیست که این اسب‌ها در نبرد کشته شده و سپس به این شکل دفن شده‌اند یا اینکه بخشی از مراسمی آئینی بوده‌اند. از آن‌جایی که همه اسب‌های دفن شده نر و بالغ بوده‌اند، احتمال مرگ آن‌ها بر اثر بیماری رد می‌شود. با این حال، بقایای آن‌ها برای بررسی احتمال وجود انگل یا بیماری‌های دیگر مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.
کشف این گورهای مرموز، نگرشی جدید به رابطه انسان و اسب در دوران گال باستان و همچنین آئین‌های تدفین آن دوره ارائه می‌دهد. کاوش‌های بیشتر در این محوطه می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد نحوه زندگی، مرگ و باورهای مردم آن زمان به دست دهد.
نکات کلیدی:

9 گور بزرگ حاوی بقایای 28 اسب نر 6 ساله در فرانسه کشف شد.
قدمت این کشف به 2000 سال پیش، دوره جنگ های گالی و آغاز امپراتوری روم باستان می رسد.
علت مرگ و تدفین اسب ها هنوز مشخص نیست، اما احتمال بیماری رد شده است.
باستان شناسان امیدوارند با بررسی بیشتر این محوطه، اطلاعات جدیدی در مورد رابطه انسان و اسب و آئین های تدفین در دوران گال باستان به دست آورند.

این کشف جدید، باستان‌شناسان و علاقه‌مندان به تاریخ را مجذوب خود کرده است و امیدها را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره اسرارآمیز از تاریخ فرانسه زنده نگه داشته است. 

نظر شما