تایباد: گنجینه‌ای از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در خراسان رضوی
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

تایباد: گنجینه‌ای از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در خراسان رضوی

فرماندار تایباد بر لزوم شکوفایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان در راستای ترویج ارزش‌های ایرانی-اسلامی و دستاوردهای انقلاب تأکید کرد.

مهدی شیردل در کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی تایباد اظهار داشت: این خطه مرزی از پتانسیل‌های چشمگیری در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است که باید با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود، برای شکوفایی این استعدادها در چارچوب الگوهای ایرانی-اسلامی و حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب تلاش کرد.

وی با اشاره به ضرورت ارائه بسته‌های فرهنگی متناسب با موضوعات مختلف توسط ادارات متولی، خاطرنشان کرد: این منطقه از قابلیت‌های فراوانی در حوزه‌های فرهنگی و هنری برخوردار است که باید در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن آن متناسب با فضای شهرستان تایباد گام برداشت.

فرماندار تایباد با بیان اینکه محور فعالیت شورای فرهنگ عمومی از جنس مشورت، هم‌افزایی و هماهنگی است، بر لزوم استفاده از ایده‌های نخبگان و صاحب‌نظران در موضوعات مختلف تأکید کرد.

شیردل همچنین بر ضرورت شناسایی مشکلات حوزه فرهنگی در شهرستان و فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های لازم برای رفع آن‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت دربرگیری مصوبات کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی برای عموم مردم، اظهار داشت: این مصوبات باید با نظر اعضا تدوین شود و در صورت عدم توجه به این موضوع، با چالش مواجه خواهند شد.

فرماندار تایباد در پایان با بیان اینکه حوزه فرهنگ مانند سایر عرصه‌ها نیست که نتیجه اقدامات آن به صورت آنی نمایان شود، خاطرنشان کرد: نتیجه‌بخش بودن برنامه‌های فرهنگی نیاز به زمان دارد و برای تحقق آن باید همه به سهم خود تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

تایباد، با 145 هزار نفر جمعیت، در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

این شهرستان با دارا بودن ظرفیت‌های منحصر به فرد در حوزه فرهنگ و هنر، می‌تواند به عنوان قطبی در این زمینه در استان خراسان رضوی و حتی کشور تبدیل شود. توجه به این پتانسیل‌ها و برنامه‌ریزی اصولی برای شکوفایی آن‌ها، می‌تواند نقشی اساسی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و ترویج ارزش‌های ایرانی-اسلامی ایفا کند.

نظر شما