دسترسی به کتاب در سیستان و بلوچستان از طریق کتابخانه سیار
موضوع : شهرشناسی | استان سیستان و بلوچستان -زاهدان

دسترسی به کتاب در سیستان و بلوچستان از طریق کتابخانه سیار

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از پیگیری طرح دسترسی به کتاب در سیستان و بلوچستان از طریق کتابخانه سیار خبر داد.

مهدی رمضانی در سفر به زاهدان، ضمن دیدار با مسوولان و کتابداران این استان، در جریان وضعیت شبکه کتابخانه‌ای سیستان و بلوچستان قرار گرفت. وی با اشاره به وسعت و پراکندگی جمعیت در این استان و عدم دسترسی آسان مردم به کتابخانه‌ها، بر ضرورت اجرای طرح کتابخانه سیار برای ترویج کتابخوانی در این منطقه تاکید کرد.

رمضانی همچنین از بودجه اختصاص یافته برای تبدیل کتابخانه استاندارد زاهدان به کتابخانه مرکزی سیستان و بلوچستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح به نتیجه مطلوب برسد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه به اهدای ۲۰۰ دستگاه کتابخانه سیار به شبکه کتابخانه‌های عمومی کشور با اولویت سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این کتابخانه‌های سیار به مناطق محروم و دورافتاده این استان اعزام خواهند شد تا مردم این مناطق نیز به کتاب و منابع علمی و فرهنگی دسترسی داشته باشند.

رمضانی همچنین از بازطراحی فضاهای موجود کتابخانه‌ای در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امیدواریم در اولین فرصت شاهد اجرای این طرح و احداث کتابخانه‌هایی با طراحی جدید در این استان باشیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه توسعه شبکه کتابخانه‌ای نیاز به یک همت فراگیر درون استانی دارد، از تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌های این استان در زمینه کتابخانه‌ها خبر داد.

این اقدامات گامی مثبت در جهت ترویج کتابخوانی و دسترسی به کتاب در استان سیستان و بلوچستان است. امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد افزایش سرانه مطالعه و ارتقای سطح فرهنگی مردم این استان باشیم.

نظر شما