قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی زنجان پس از بازسازی، درهای خود را به روی مردم گشود
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی زنجان پس از بازسازی، درهای خود را به روی مردم گشود

کتابخانه سهروردی، که به عنوان نخستین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان زنجان شناخته می‌شود، پس از دو سال بازسازی و نوسازی، همزمان با عید غدیر خمور بازگشایی شد.

این کتابخانه که 46 سال قدمت دارد، در جریان بازسازی، شاهد تغییرات و به‌روزرسانی‌های متعددی بوده است تا فضایی مدرن و کارآمدتر را برای مطالعه و فعالیت‌های فرهنگی به مراجعه‌کنندگان ارائه دهد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان، در مراسم افتتاحیه این کتابخانه ضمن اشاره به اهمیت کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگی جامعه، اظهار داشت:

"کتابخانه سهروردی برای زنجان حس خاصی دارد و خاطرات فرهنگی متعددی در آن رقم خورده است. این کتابخانه به عنوان مبدأ و نقطه آغازین سابقه کتابخوانی در زنجان شناخته می‌شود و از این جهت جایگاه ویژه‌ای در میان مردم و اهالی فرهنگ این استان دارد."

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و جدید در این کتابخانه خبر داد و افزود:

"علاوه بر بازسازی و نوسازی فضای فیزیکی کتابخانه، در بخش نرم‌افزاری نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و تلاش می‌کنیم تا با ارائه خدمات فرهنگی غنی و متنوع، این کتابخانه را به پاتوقی فرهنگی برای اهالی علم و فرهنگ زنجان تبدیل نماییم."

بازگشایی کتابخانه سهروردی در کنار افتتاح و راه‌اندازی 4 کتابخانه جدید و 3 کتابخانه سیار در استان زنجان طی دو سال گذشته، نشان‌دهنده توجه و اهتمام مسئولان به توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح دسترسی مردم به منابع علمی و فرهنگی است.

امید است با تلاش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شاهد رونق روزافزون کتابخانه‌ها و گسترش فرهنگ مطالعه در میان آحاد جامعه باشیم.

نظر شما