ایثارگرانه‌ترین هدیه: خانواده کاشانی با اهدای عضو عزیزانشان، زندگی چند نفر را نجات دادند
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- کاشان

ایثارگرانه‌ترین هدیه: خانواده کاشانی با اهدای عضو عزیزانشان، زندگی چند نفر را نجات دادند

در اقدامی خداپسندانه و ماندگار، خانواده‌ی مرحوم حسن اسماعیل‌زاده زارعی، شهروند ۴۳ ساله‌ی کاشانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای بدن ایشان، به چندین بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند.

دکتر عباس آزادی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ی داغدار، از این ایثار بزرگ تقدیر و تشکر کرد. وی افزود: "با وجود تمام تلاش‌های کادر پزشکی، متأسفانه نتوانستیم جان این عزیز را نجات دهیم. اما خانواده‌ی ایشان با اهدای اعضای بدنشان، به چندین بیمار امید به زندگی بخشیدند و الگویی درخشان از انسان‌دوستی از خود به یادگار گذاشتند."

اهدای عضو، اقدامی است که می‌تواند زندگی چندین نفر را دگرگون کند. هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای عضو، جان یک تا هشت نفر را نجات دهد و با اهدای بافت و نسوج خود، به تعداد بیشتری از بیماران کمک کند.

خانواده‌ی زارعی با این اقدام خیرخواهانه خود، نه تنها به جامعه پزشکی و بیماران نیازمند، بلکه به تمام جامعه الهام بخشیدند. این ایثار بزرگ، نمادی از انسان‌دوستی و همدلی است که در این روزگار شتابزده، بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

شما نیز می‌توانید با ثبت‌نام در سامانه‌ی اهدای عضو (www.ehda.ir)، این حرکت خداپسندانه را ادامه دهید و با اهدای عضو، به نجات جان هم‌نوعان خود کمک کنید.

نظر شما