موضوع : شهرشناسی | تایباد شناسی

شناسایی فاکتورهای تعیین کننده کیفیت آموزش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی از نظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد

پارسا کارشناسی ارشد 1398
موضوع: آموزش و پرورش و تحقیقات تربیتی
پدیدآور: محمدابراهیم طغانی 
استاد راهنما: مجیدرضا رضوی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد، گروه علوم تربیتی

چکیده

هدف پژوهش حاضر شناسایی فاکتورهای تعیین کننده کیفیت آموزش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی از نظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد بود. در این پژوهش از روش کیفی استفاده گردید. جامعهی آماری پژوهش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد در سال تحصیلی 99-1398 بودندکه به صورت نمونه‌گیری هدفمند باتوجه به شرایط پژوهش‌های کیفی انتخاب گردیدند و مصاحبه با آنان تا اشباع نظری(10 نفر) ادامه یافت. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از کدگذاری باز استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که ویژگی‌های دانشجویان(فردی، تحصیلی و اجتماعی- اقتصادی و آموزشی)، ویژگی-های اساتید(صلاحیت حرفه‌ای، روش تدریس و سازماندهی محتوای آموزشی)، شیوه‌های ارزشیابی(شیوه بازخورد، وحدت رویه، شیوه ارزشیابی)، امکانات و تجهیزات(تجهیزات و منابع اطلاعاتی و آموزشی)، محتوای آموزشی و پژوهشی(اهداف آموزشی، منابع آموزشی، کاربرد منابع آموزشی) و استفاده مناسب از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس(عوامل نگرشی و فرهنگی، نحوه استفاده) از جمله فاکتورهای تعیین کننده کیفیت آموزش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند.

نظر شما