بررسی رابطه بین وضعیت استفاده از فناوری های نوین آموزشی ، زیرساختها و موانع با ارائه تدریس اثربخش در مدارس متوسطه شهر تایباد
پارسا کارشناسی ارشد 1398
پدیدآور: حامد شیرمحمدی
استاد راهنما: مجید رضا رضوی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد، گروه علوم تربیتی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه بین وضعیت استفاده از فناوری های نوین آموزش، زیرساختها و موانع با ارائه تدریس اثربخش در مدارس متوسطه شهر تایباد بود. طرح پژوهش حاضر توصیفی همبستگی و جامعه ی آماری در این پژوهش شامل کلیه معلمان مدارس متوسطه شهر تایباد(566 نفر) در سال تحصیلی 97-1398 بود. برای تعیین حجم نمونه در این تحقیق از جدول مورگان و فرمول تعیین حجم نمونه استفاده شد و با روش نمونه گیری تصادفی ساده 255 نفر از معلمان مدارس متوسطه شهر تایباد به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه کاربرد تکنولوژی یاکووز(2005)، پرسشنامه استاندارد زیرساختها و آمادگی اساتید جهت پیادهسازی آموزش الکترونیک دارابی امین و همکاران(1392)، پرسشنامه استاندارد موانع فراروی به کارگیری یادگیری زارع و ساریخانی(1394) و پرسشنامه تدریس اثربخش مقیمی(1390) بود و داده های پژوهش با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه ، تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد بین وضعیت استفاده از فناوری های نوین آموزشی، زیرساخت های فناوری های نوین آموزشی با ارائه تدریس اثربخش در مدارس شهر تایباد در سطح P˂0.05 رابطه مثبت و معناداری حاصل شده است . همچنین نتایج نشان داد بین موانع فناوری های نوین آموزشی با ارائه تدریس اثربخش در مدارس شهر تایباد در سطح P˂0.05 رابطه معنادار و منفی وجود داشت.
نظر شما