موضوع : شهرشناسی | تایباد شناسی

بررسی رابطه آگاهی فراشناختی با رضایتمندی از آموزش مجازی در دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر تایباد

پارسا کارشناسی ارشد 1401
پدیدآور: میلاد قادری سنگانی
استاد راهنما: محمد اکبری بورنگ 
استاد مشاور: فرشته اسدزاده
دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی، مرکز پیام نور بیرجند

چکیده

در قرن 21 شاهد تلفیق تکنولوژی با کلیه جنبه های زندگی بشر هستیم و آموزش نیز از این امر مستثنی نیست، علی الخصوص پس از همه گیری بیماری Covid-19 در جهان نگاه تمام سیستم های آموزشی بر آموزش مجازی متمرکز شده است، از این رو، پژوهش پیش رو می کوشد تا رابطه بین آگاهی فراشناختی با رضایتمندی از آموزش مجازی را در دانش آموزان پس دوره دوم متوسطه شهر تایباد بررسی نماید. این پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر تایباد می باشد (2000نفر) و نمونه براساس جدول مورگان 322 نفر برآورد شده اند که به صورت خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. داده ها به کمک پرسشنامه های 30 سوالی آگاهی فراشناختی ولز و کارترایت و 14 سوالی رضایتمندی از آموزش مجازی محقق ساخت جمع آوری و به کمک نرم افزار SPSS26 پردازش شدند. نتایج نشان داد که به لحاظ آماری بین آگاه فراشناختی و رضایتمندی از آموزش مجازی رابطه معناداری وجود ندارد.نتایج آزمون tتک نمونه ای نشان داد که آگاهی فراشناختی و رضایتمندی دانش آموزان از آموزش مجازی در سطح قابل قبولی قرار دارد. همچنین نتایج تحلیل واریانس تک عاملی و نتایج آزمون تعقیبی Tukey بیانگر این موضوع بودند که رضایتمندی از آموزش مجازی بر حسب رشته تحصیلی متفاوت است و فقط دانش آموزان رشته علوم تجربی بیشتر از سایر دانش آموزان از آموزش مجازی رضایت داشتند.

نظر شما