افزایش چشمگیر پناهجویان افغان در آلمان
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

افزایش چشمگیر پناهجویان افغان در آلمان

بر اساس گزارش مجله اشپیگل که به اطلاعات محرمانه مقامات امنیتی آلمان استناد می‌کند، تعداد پناهجویانی که پیش‌تر در یونان به رسمیت شناخته شده و سپس در آلمان تقاضای پناهندگی مجدد کرده‌اند، به شدت افزایش یافته است.

در نیمه نخست سال ۲۰۲۴، پلیس فدرال آلمان حدود ۷ هزار پناهجو را ثبت کرده است که پیش از این در یونان به عنوان پناهنده پذیرفته شده بودند. نکته قابل توجه این است که ۹۰ درصد از این افراد شهروندان افغانستان هستند.

با توجه به روند رو به رشد این پدیده، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی، تعداد کل پناهجویانی که از این طریق وارد آلمان شده‌اند، از رقم ۹ هزار و ۵۸۱ نفر در سال ۲۰۲۱ نیز فراتر رود.

علت اصلی این افزایش، افزایش تعداد پاسخ‌های مثبت به پرونده‌های پناهندگی در یونان در اواخر سال ۲۰۲۳ عنوان شده است. پناهجویانی که در یونان به رسمیت شناخته می‌شوند، مجوز اقامت و مدرکی دریافت می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به مدت کوتاهی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. بسیاری از افغان‌ها با استفاده از این مجوز به آلمان آمده و تقاضای پناهندگی مجدد می‌دهند تا زمانی که به یونان بازگردانده شوند، در آلمان باقی بمانند.

نظر شما