قوانین تسهیل‌گر و عوامل موفقیت اکوسیستم استارت‌آپی انگلستان به روایت عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز
موضوع : اطلاع‌رسانی | یادداشت

قوانین تسهیل‌گر و عوامل موفقیت اکوسیستم استارت‌آپی انگلستان به روایت عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز

قاسم زعفریان، عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان، در رویدادی با عنوان "انتقال تجربه: بررسی اکوسیستم نوآوری و کسب و کار کشور انگلستان"، به تشریح عوامل موفقیت این کشور در رسیدن به جایگاه دوم جهانی در اکوسیستم استارت‌آپی از سال ۲۰۱۷ تاکنون پرداخت.

او وجود قوانین تسهیل‌گر، دسترسی به دانش فنی نیروی انسانی (جذب استعدادها از کشورهای مختلف)، دسترسی به منابع مالی و زیرساخت‌های قوی را از جمله مهم‌ترین عوامل موفقیت انگلستان در این حوزه برشمرد.

رشد قارچ‌گونه سیستم‌های حمایتی: زعفریان به رشد سریع شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد در انگلستان از سال ۲۰۱۶ اشاره کرد و نقش این مراکز را در توسعه فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI) و نیمه‌رساناها پررنگ دانست.

نقش دانشگاه‌ها: وی به اهمیت دانشگاه‌ها در موفقیت استارتاپ‌ها پرداخت و از ایمپکت‌هاب‌ها (impact hub) به‌عنوان ابزارهای ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها یاد کرد.

سرمایه‌گذاری در نظام آموزش عالی: زعفریان ساختار UKRI را به‌عنوان سیستم سرمایه‌گذاری انگلستان با سرمایه سالانه شش میلیارد پوند معرفی کرد و توضیح داد که استارتاپ‌ها بسته به زمینه فعالیت خود می‌توانند از شوراهای مرتبط، سرمایه جذب کنند.

در این رویداد که توسط پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران برگزار شد، تاکید شد که همکاری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فن‌آوری در ایران می‌تواند به رشد ملی و منطقه‌ای کمک کند.

تاریخ برگزاری: این رویداد روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ در سالن پندار پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران برگزار شد.

نظر شما