قطعی برق در غرب اصفهان خارج از اختیار استان است
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- اصفهان

قطعی برق در غرب اصفهان خارج از اختیار استان است

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد که قطعی‌های برق در شهرستان‌های غرب اصفهان به دلیل محدودیت‌های اعمالی از سوی وزارت نیرو، خارج از اختیار استان است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به نارضایتی مردم از خاموشی‌های مکرر برق اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در این زمینه اختیاری ندارد و تلاش برای قانع کردن وزارت نیرو به منظور تنظیم و اعلام برنامه‌های رسمی قطع برق ادامه دارد تا خاموشی‌ها بدون اطلاع قبلی کاهش یابد.

وی افزود: در جلسه اضطراری مدیریت بحران استان با نهادهای مرتبط، مقرر شد تا دیسپچینگ برق کشوری و شرکت توانیر اقدام به ابلاغ برنامه‌های پیش از اعمال هرگونه محدودیت و قطعی برق در بخش‌های تجاری، کشاورزی و خانگی کنند.

شیشه فروش همچنین بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از قطعی برق، وزارت نیرو موظف به هماهنگی قبلی با مشترکان برق در مواردی مانند فیدرهای سریع‌القطع و رله‌های فرکانسی خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیشنهاد کرد که مدیریت اعمال خاموشی و محدودیت برق به استان‌ها واگذار شود تا مشکلات کاهش یابد.

وی به پیامدهای قطعی برق بدون اطلاع قبلی از جمله اختلال در آسانسور، ترافیک، آسیب به وسایل الکترونیکی، خسارت به واحدهای تجاری و نانوایی، و مشکلات در بخش‌های کشاورزی و صنعتی اشاره کرد.

شیشه فروش همچنین به ناخرسندی مردم از قطعی آب در غرب اصفهان با وجود مجاورت با حوضه آبریز زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: منابع آب آشامیدنی این مناطق از چاه‌ها و چشمه‌ها تأمین می‌شود که به دلیل افزایش دما و کاهش بارش‌ها با ناترازی مواجه شده است.

وی افزود: ۳۲ نقطه شهری، ۳۵۶ روستا و ۴۲ نقطه عشایری استان با تانکر آبرسانی می‌شود و ناترازی برق نیز سبب افت فشار آب در برخی مناطق استان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تأکید کرد که وزارت نیرو باید در عبور از بحران آب و برق به اصفهان کمک کند و به تعهدات خود عمل نماید. وی همچنین به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر تثبیت دما، وزش تندباد و بارش‌های پراکنده اشاره کرد و امیدوار است که این تغییرات به کاهش ناترازی انرژی کمک کند.

در هفته‌های اخیر، افزایش بی‌سابقه دمای هوا منجر به افزایش مصرف و قطعی برق شده است و ساکنان غرب اصفهان با وجود هوای خنک‌تر، با مشکلات مکرر آب و برق دست و پنجه نرم می‌کنند.

نظر شما