برداشت خرما در سیستان و بلوچستان از مرز ۵۰ هزار تن گذشت
موضوع : شهرشناسی | استان سیستان و بلوچستان -زاهدان

برداشت خرما در سیستان و بلوچستان از مرز ۵۰ هزار تن گذشت

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد که تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع خرما در این استان برداشت و به بازار مصرف عرضه شده است.

اردشیر شهرکی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۷۰ هزار هکتار نخلستان موجود در سیستان و بلوچستان، ۵۶ هزار هکتار از آن‌ها بارور هستند. خرمای مضافتی با ۳۱ هزار هکتار و خرمای ربی با ۲۵ هزار هکتار، بیشترین سطح زیرکشت نخلستان‌های این استان را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین افزود: خرمای تولید شده در سیستان و بلوچستان علاوه بر عرضه به دیگر استان‌های کشور، به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و روسیه نیز صادر می‌شود. بیش از ۶۱ درصد از سطح باغات استان به کشت نخیلات اختصاص دارد.

شهرکی با اشاره به نقش کشت خرما در اشتغال‌زایی بیان کرد: این محصول در منطقه باعث اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر شده است. همچنین سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع خرما در این استان برداشت می‌شود.

وی در ادامه افزود: امسال به دلیل بارندگی‌های مونسون و طوفان در مناطق جنوبی، نخلستان‌های سیستان و بلوچستان دچار ترشیدگی و ریزش خرما شدند که این امر منجر به کاهش قابل توجهی در میزان برداشت خرما خواهد شد.

نظر شما