ریزش تقاضا برای کیف؛ کالایی که دیگر در سبد مصرفی خانوار نیست
سیدمحمود موسوی، رئیس اتحادیه سراجان تهران، از کاهش چشمگیر تقاضا برای خرید کیف خبر داد. وی اعلام کرد که میزان خرید کیف با افت ۶۰ درصدی مواجه شده و این کالا دیگر جایگاه سابق خود را در سبد مصرفی خانوارها ندارد.
موسوی با اشاره به تغییر اولویتهای مصرفی مردم، افزود: "در شرایط کنونی، مردم ابتدا به فکر تأمین خوراک، سپس پوشاک و در مرحله بعدی کفش هستند. اما خرید کیف دیگر جزو اولویتهای آنان نیست و به کالایی لوکس تبدیل شده است."
این تغییر در الگوی مصرف خانوارها، نشانهای از شرایط اقتصادی دشوار است که باعث میشود کالاهایی مانند کیف، که در گذشته بخشی از نیازهای روزمره بودند، اکنون به عنوان اقلام غیرضروری تلقی شوند .
نظر شما