برنامه کودک نوآورانه دانمارکی: مجریان در آنتن زنده به خواب می‌روند
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

برنامه کودک نوآورانه دانمارکی: مجریان در آنتن زنده به خواب می‌روند

یکی از برنامه‌های کودک در دانمارک با ایده‌ای خلاقانه و متفاوت توانسته توجه کاربران ایرانی در توییتر را به خود جلب کند. شبکه کودک DR Ramasjang در دانمارک از چند سال پیش هر شب در ساعت ۲۰:۳۰، پس از پایان برنامه‌هایش، صحنه‌ای غیرمعمول را ارائه می‌دهد؛ مجریان برنامه جلوی دوربین به خواب می‌روند و خوابیدن آن‌ها تا صبح پخش می‌شود.

این رویکرد، واکنش‌های متنوعی را در توییتر فارسی برانگیخته است. برخی کاربران این ایده را فرصتی مناسب برای کودکان می‌دانند که به آنان احساس امنیت و آرامش را القا می‌کند. به عنوان مثال، کاربری با نام خوابزی نوشته است: “چیزی که وقتی بچه بودم به آن نیاز داشتم. مجبور بودم همه آدم‌هایی که می‌شناسم را در تخت در حال خواب تصور کنم تا خوابم ببره.”

کاربران دیگری نیز به شیوه اجرایی این برنامه نظرات جالبی ارائه دادند. کاران ماک‌وندی اظهار داشته که این برنامه تنها راهی است که می‌تواند به کودکان اثبات کند همه به خواب رفته‌اند و آنها هم باید خواب بروند. در مقابل، کاربر دیگری با نام خطیر به یاد آورده که در ایران نیز ایرج طهماسب در آخر برنامه‌هایش چنین روشی را به کار می‌برد.

در نهایت، مریم منصوری به بیان تجربه دوران کودکی خود پرداخته و گفته است که به عنوان کودکی که مادر شاغل داشت و صبح زود به مهدکودک می‌رفت، همیشه به دنبال این بود که بداند مجریان برنامه کودک کجا هستند و از این که می‌توانست ببیند آن‌ها هم می‌خوابند، احساس آرامش می‌کرد.

این برنامه دانمارکی با ایجاد ارتباط عاطفی بین کودکان و مجریان، توانسته راه‌حل جالبی برای آرامش و خواب راحت کودکان ارائه دهد.

نظر شما