نسخه گمشده قانون اساسی آمریکا پس از ۲۳۵ سال در حراجی به فروش می‌رسد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

نسخه گمشده قانون اساسی آمریکا پس از ۲۳۵ سال در حراجی به فروش می‌رسد

یک نسخه تاریخی از قانون اساسی ایالات متحده که قدمت آن به ۲۳۵ سال پیش برمی‌گردد و به شکل اتفاقی در کشوی یک گنجه کشف شد، به زودی در حراجی بزرگی در ایالات متحده به فروش گذاشته خواهد شد. این سند ارزشمند در شرایطی مطلوب به‌جا مانده و کارشناسان تخمین می‌زنند قیمت آن به میلیون‌ها دلار برسد.

پیدا شدن این نسخه در حالی صورت گرفت که در سال ۲۰۲۲، ملکی در ادنتون، واقع در شرق ایالت کارولینای شمالی، تحت مرمت قرار داشت. این ملک متعلق به ساموئل جانسون، فرماندار سابق کارولینای شمالی در سال‌های ۱۷۸۷ تا ۱۷۸۹ بود. این سند تک برگی و تاریخی در داخل یک گنجه فلزی و در میان صندلی‌های قدیمی و جعبه‌های خاک‌گرفته کشف شد.

این نسخه نادر از قانون اساسی، یکی از حدود ۱۰۰ نسخه‌ای است که توسط چارلز تامسون، دبیر کنگره وقت ایالات متحده، چاپ و برای تصویب به ایالات‌های مختلف ارسال شد. طبق گفته کارشناسان، از این تعداد تنها هشت نسخه باقی مانده که هفت نسخه آن‌ها در مالکیت عمومی قرار دارد. اصالت این سند توسط مورخان تأیید شده است و تخمین زده می‌شود که این نسخه برای اولین بار از زمان تصویب قانون اساسی، به فروش گذاشته شود.

یکی از نکات جالب این سند تاریخی، همراهی آن با نامه‌ای از جورج واشنگتن، اولین رئیس‌جمهور آمریکا، است که در آن خواستار تصویب قانون اساسی برای رفاه بلندمدت ملت شده است.

آخرین باری که نسخه‌ای مشابه در حراجی به فروش رفت، سال ۱۸۹۱ بود که در آن زمان، تنها به قیمت ۴۰۰ دلار فروخته شد. با این حال، در سال ۲۰۲۱ یکی دیگر از نسخه‌های موجود در نیویورک به قیمت باورنکردنی ۴۳.۲ میلیون دلار به فروش رسید. اکنون همه نگاه‌ها به حراجی پیش روست که ۲۸ سپتامبر در اشویل کارولینای شمالی برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی سال باشد.

نظر شما