ماجرای سورتمه ریلی گرگان: تحولات و وضعیت کنونی
موضوع : شهرشناسی | استان گلستان- گرگان

ماجرای سورتمه ریلی گرگان: تحولات و وضعیت کنونی

ورود دادستان به ماجرای حیف و میل سرمایه‌های شهرداری

پس از ورود دادستان به موضوع حیف و میل سرمایه‌های شهر در پروژه سورتمه ریلی شهربازی مدرن گرگان، روند اجرای این پروژه به وضعیت مشخصی رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، شورای شهر گرگان پس از کش و قوس‌های فراوان و دستور دادستان، به اجرای پروژه سورتمه ریلی رأی داد. این پروژه که سال 1397 با هزینه 1.5 میلیون دلار خریداری شده بود، پس از مدت‌ها ماندگاری در گمرک و عدم تعیین تکلیف، به شهربازی گرگان منتقل شد.

تأخیر در نصب و اختلافات مدیریتی

مدیران شهری در چندین نوبت وعده نصب تجهیزات را دادند که به عمل نپیوست و بیشتر به جنبه تبلیغاتی داشت. اختلافات در مدیریت شهری و کشمکش‌های شورای شهر باعث شد که پروژه در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. این مشکلات به‌ویژه در سال گذشته شدت گرفت و به رغم برگزاری مناقصه و انتخاب یک شرکت چینی، اجرای پروژه به تأخیر افتاد.

واکنش دادستان و تصمیم جدید شورای شهر

با توجه به ورود دادستان و تأکید بر اجرای پروژه بدون تأخیر، شورای شهر با حضور 8 عضو و شهردار، تصمیم به اجرای پروژه گرفت. در این جلسه، شهردار گرگان اعلام کرد که شرکت چینی مسئول نصب تجهیزات است و زمان مورد نیاز برای نصب و بهره‌برداری آزمایشی ۴ ماه خواهد بود.

هزینه‌ها و زمان‌بندی پروژه

شهردار گرگان اظهار داشت که ارزش تجهیزات سورتمه ریلی حدود 200 میلیارد تومان است و هزینه نصب و اجرای پروژه ۵۷ میلیارد تومان خواهد بود. همچنین تأکید کرد که شرکت چینی موظف به اخذ استانداردهای ملی و بین‌المللی است و پروژه تا پایان امسال یا دهه فجر آماده تحویل خواهد بود.

نظر شما