هلند طرح جدید محدودیت مهاجرتی را اجرا می‌کند؛ توقف پذیرش درخواست‌های پناهندگی
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

هلند طرح جدید محدودیت مهاجرتی را اجرا می‌کند؛ توقف پذیرش درخواست‌های پناهندگی

دولت هلند اعلام کرده است که در ماه‌های آینده، به منظور محدود کردن مهاجرت، پذیرش کلیه درخواست‌های پناهندگی جدید را متوقف خواهد کرد. این تصمیم در پی افزایش فشارها و نگرانی‌ها درباره مساله مهاجرت گرفته شده است.

پاول ویلدرز، رهبر حزب ناسیونالیست PVV و سیاستمدار ضد اسلام، به عنوان نخست‌وزیر جدید هلند اعلام کرده است که وضعیت «بحران ملی» برای مساله پناهندگی مطرح می‌شود. این اقدام به دولت اجازه می‌دهد بدون نیاز به موافقت پارلمان، سیاست‌های مهاجرتی سخت‌تری را اعمال کند.

مارجولین فابر، وزیر مهاجرت هلند از حزب PVV، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما اقداماتی را انجام می‌دهیم تا هلند را برای پناهجویان تا حد امکان غیرجذاب کنیم». او تاکید کرد که این اقدامات بر اساس قوانین مهاجرت موجود در کشور اتخاذ شده‌اند.

در سال ۲۰۲۳، هلند به ازای هر هزار نفر، دو درخواست پناهندگی دریافت کرده که مطابق با میانگین اتحادیه اروپا است. با این حال، کاهش بودجه‌های دولتی در سال‌های اخیر منجر به کمبود امکانات و مشکلاتی در تنها مرکز ثبت‌نام پناهجویان هلند شده است، به طوری که صدها پناهجو مجبور به زندگی در شرایط ناگوار شده‌اند.

دیک شوف، نخست‌وزیر هلند، اعلام کرد که برای حل مشکلات بازار مسکن و بهبود دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آموزش، محدود کردن جریان مهاجران ضروری است. او اضافه کرد که دولت هلند به دنبال دریافت معافیت از قوانین پناهندگی اتحادیه اروپا خواهد بود، هرچند که احتمال مخالفت بروکسل با این درخواست وجود دارد.

خیرت ویلدرز، با وعده اجرای سخت‌ترین قوانین مهاجرت در اتحادیه اروپا، سال گذشته در انتخابات پیروز شد. او توانست کابینه‌ای با سه شریک راست‌گرا تشکیل دهد، هرچند که از سمت نخست‌وزیری چشم‌پوشی کرد و این وظیفه را به دیک شوف، یک بوروکرات غیرمنتخب، واگذار کرد.

علاوه بر این، هلند قصد دارد کنترل‌های مرزی سخت‌تری را برای مقابله با قاچاق انسان و کاهش مهاجرت‌های غیرقانونی اعمال کند. دولت همچنین اعلام کرده است که اعطای مجوزهای پناهندگی بدون مدت معین را متوقف کرده و دادن روادید به خانواده کسانی را که پناهندگی دریافت کرده‌اند، به شدت محدود خواهد کرد.

نظر شما